hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Man är aldrig sysslolös när man har hus....

Man är aldrig sysslolös när man har hus....

En liten uppdatering för er som är intresserade av vad Fru Moschi har gjort i sommar!
*ler*
Sen i maj har jag och maken haft fullt upp med vårt hus som behövde en uppfräschning.
Det var exakt 10 år sedan vi målade om vårt hus sist och den ljusa grå färg som då penslades fast på fasaden hade hunnit bli ljusare än ljusgrå.

Här ser ni färgskillnad samt slutresultat!
 

Helgen som varit har maken (med lite hjälp av svärfar) satt in nya ytterdörrar, blev så himla bra. Tyvärr så hade vi otur med att det är dammpartiklar mellan glasen som jag inte kan komma åt att putsa samt att det är märken som inte går bort på tvättstugedörren. Vi har även märken på flera fönster samt dammpartiklar mellan glas som jag inte kommer åt. Inte kul alls när man spenderar en förmögenhet på nya fönster o dörrar och det visar sig inte vara i perfekt skick.
Så det blir till att kontakta Optimera och se till att de kommer hem till oss och själva får kolla in galenskaperna.
Bilder kommer på nya dörrarna sen....

Vi har även påbörjat projekt måla om vardagsrum som kommer att fortsättas så fort vi är klara med dörrar o fönster. Har sen lite jobb kvar i trädgården som ska göras under hösten nu, tanken var väl att lägga marksten och ny trapp också, men det sparar vi till våren....vi ska ju ha nåt att göra då också!
*ler och blinkar med ena ögat*

Under söndagkvällen som kom det en ny liten släkting, Love heter han och var förresten inte så himla liten. Dryga 4 kilo lillebror till söta Frökens Elsa vars mamma heter Thea och pappa heter Magnus (min systerson), grattis till familjen Palm!

I det ruskväder som dagen bjuder på ska jag ligga under filten och gotta mig lite, låta skröpplet vila och försöka samla lite ork igen.

Hoppas ni får en härlig start på den nya veckan hörrni!

Kram
Fru Moschi



 

Kommentarer :

#1: 32årig kvinna me 2 barn

Fint de blev men nästa gång får ni
måla rosa.

Svar: Tack för det...haha.... njaaaee, där är nog gränsen för klatschigt husmålande lite väl överskriden för min del ;)
Fru Moschi

skriven

Kommentera inlägget här :