hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Får lite klåda ibland....

Får lite klåda ibland....

Ja och det i formen av skrivklåda då! ;)

Jag vet, det var alldeles för längesen jag visade liv i min blogg, men självaste livet kom emellan och jag har behövt min enerig till att bara hålla mig vid liv känns det som!
*suckar lätt*

Mycket har hänt sen sist...trasigare skröppel, tröttare Moschi, mindre socialt liv att ens fundera på att blogga om...MEN, också något vansinnigt fantastiskt!
JAG HAR BLIVIT MORMOR!! *ler enormt brett och blir tårögd*
Japp, ett flickebarn kom i september som har ställt till det i hjärtat på sin mormor något vansinnigt härligt!

En liten Ally som är så underbar och som är medicin för en skadad kropp och själ! SÅ efterlängtad och välkommen till familjen!!

Hon får liksom livet värt att leva trots att min smärta driver mig till vansinnets gräns dag ut och dag in!

Att själv få barn är ju enormt stort och härligt, men att få barnbarn....ja jisses hörrni *får ett fånigt leende över läpparna*.... älskar, älskar, älskar det!!

Undrar ni vad som fick mig till att skriva ett blogginlägg just idag kanske?
Jo i veckan har en fantastisk tjej få ta plats i tv och sociala medior, Linda-Marie Nilsson och hennes bok "Så lärde jag mig att älska min kropp", youtuber lindamariie och bloggare som stolt hashtaggar #allastorlekarärvackra
Jag skyndade mig att beställa boken och väntar nu spänt vid brevlådan.... *skuttar högt inombords*

Det är i år 20 år sen jag skrev min bok om att vara överviktig och hur jag blivit behandlad, tilltalad, omtalad ...och intalad under årens lopp. Jag har varit för feg för att dela med mig av det jag skrivit...kanske kanske hittar jag liiiite lite självkänsla efter att ha läst hennes bok och kanske kaaaanske vågar lämna den ifrån mig!
*blinkar med ena ögat*

Nog om min lilla bok.... tjejen kan man bara inte låta bli att älska liksom min lilla kärleksboll Ally. Dessa två fick mig såpass peppad idag att jag fick till detta lilla blygsamma inlägg!
Hoppas att ni som väntat länge på mig och mailat och frågat om och om igen inte har gett upp hoppet på mig!
*ler och blåser iväg en slängkyss eller två...beroende på hur många som väntat*

Kärlek till er alla från
Fru Moschi som faktiskt fortfarande är alive and kicking....tro det eller ej!
*blinkar med ena ögat*
 


Taggar: 5.2, allastorlekarärvackra, ally, iamalive, mormorskärleksboll;

Kommentera inlägget här :