hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Vad hände.....

Vad hände.....

Ja nån kanske undrar vart i hela fridens namn jag tog vägen!?
*höjer ögonbrynen o kollar runt*

Det undrar jag också.... det var ett par energikrävande dagar precis innan helgen, de liksom tog andan ur mig. Men så kan det bli när man har med andra sidan att göra och nu blev det ju bra till slut så då är det bara gott och helt ok att bli totalt slut!
*ler*

Helgen var full av grejjande och helgmys, precis som det ska vara på helger.
Jag började bla rensa i makens lilla hobbyrum på övervåningen. För att öht kunna ta mig in fick jag börja med att plocka ut det här gänget med kartonger!!
*pekar neråt*
Tomkartonger till hans kära kära Sonossystem.....*skakar lätt på huvet*

Jag kan acceptera att han vill ha kvar originalkartonger....bara för att...men att ha dem kvar inne i huset i ett pyttelitet rum som bara rör till det när man inte har någon anledning till att gå upp o sätta sig för att bara kolla på kartonger!!
Så det åkte ut i garaget.....sen var det bara att börja röja bland Mustangtidningar, gitarrer, fjärrkontroller och ooooofantliga mängder av sladdar och kablar!
*sätter händerna i sidan och suckar*
VARFÖR måste man spara miljarders sladdar som bara ligger på golvet eller bland apparater som inte använts på åratal?
Jag fattar det inte!!

Men....käre maken har fått chansen att ta tag i sitt rum alldeles själv... helt utan inblandning från sin kära hustru, men icke....han har inte satt handen på handtaget till rummet!
Då blir det lite så att han får skylla sig själv ifall nåt saknas en dag när han kommer på att han MÅSTE ha just den där röda kabeln med en konstig mojjäng i ena änden och en ännu knepigare mojjäng i andra änden som hörde ihop med en 4 m lång grå sladd som ska sitta i den svarta kopplingsanordningen som låg under soffan tillsammans med en filt jag letat efter länge!!
Jodå ...så kan det bli och jag vet att det inte är mitt fel när den dagen kommer!
*ler och blinkar med ena ögat*

När jag var  uppe på makens rum så kunde jag inte låta bli att öppna våra skåp med cd-skivor...genast så föll mitt ena öga på en gammal Orup-skiva och då blev jag genast lite piggare på att städa igen...varför?!
*ser frågande ut*
Joo ser ni...innan helgen så bokade vi in en helg med våra bästa vänner Mr & Mrs Blues, vi ska då uppåt till stora staden Stockholm för att gå på Orups krogshow på Hamburgerbörs!!
*hoppar upp o ner o klappar händerna*
Jaa, jag vet....det är hur ballt som helst ju!!
*önskar jag kunde jula men låter bli och slår ner baken i soffan igen*

Det ska bli hur häftigt som helst, vi har så många minnen från Orups låtar så jag ser fram emot denna helg oootroligt mycket!!

Sen så har vi nu också sagt adjö till min kära PT Cruiser
Den var mig kär i många år men sen köpte jag ju min Nissan Juke istället och Sonen fick låna den tills han nyligen flyttade till Kanada.
Nu har svarta faran en ny ägare och vi har lite mer plats på uppfarten!
*ler nöjt*

Jaa, då har ni fått en liiiiten uppdatering av min helg! Hoppas ni alla hade en supergo helg och att ni har fått en bra start på den nya veckan.

Kramar
Fru Moschi


Kommentarer :

#1: Johanna L

Vi ska också på Orup, som jag lääängtar!! Har längtat i 25 år...Haha...

Puss och kram

Svar: KUL HannaPanna, han e ju sååå bra! Var på Lena PH:s show där han var med för några år sen, skiiiiiiitbra! Ser fram emot Orups egna show otroligt mycket!Kramar i massor <3
Fru Moschi

skriven
#2: Maja

Ja nig undrade jag allt vart du tog vägen må du tro 😘
Har förstått nu efter många år att vi har ytterligare ett gemensamt intresse.... Andevärlden...
Jag är visserligen inte förvånad att vi har det gemensamt men du är nog mera insatt i det än vad jag är 😊 Så det är nog kanske dig jag ska be om hjälp sv 😘
Här händer det inte mycket inte fördriver mina dagar med att göra smycken så där går många timmar må du tro 😀
Du kan väl höra av dig Pillan så kan vi prata lite andevärld.

Stor varm kram tll fina underbara vännen Pillan från mitt hjärta ❤️

Svar: Finaste Maja min Maja!! Inte är jag heller förvånad över att vi har fler gemensamma intressen, har nog underförstått fattat hela tiden att du har haft det intresset för det känns naturligt!Det är ju vansinnigt spännande, med enorm respekt för de krafter det bär med sig när man har det intresset så ser jag varje möte med andevärlden som en stor ynnest o är enormt tacksam över att kunna få ta emot budskap eller bara en snabb hälsning från den sidan!
Vad härligt att du gör smycken vännen.... säljer du då?!
Kramar i mängder till dig du goa, ser fram emot att få se dina alster!!
<3
Fru Moschi

skriven
#3: Anonym

Har bara gjort till nära och kära ännu men säljer ifall någon vill ha ett som jag gjort el efter eget önskemål om färg budskap namn el berlock 😊
Du kanske kan hjälpa mig att få jontakt med andevärlden. Känner att jag är i behov av detta. Saknar min bonusdotter pappa och min vän Anso som cancern tog för 2 år sen 😓

Maila om du vill och några av mina armband finns på instagram

Kramar❤️

Svar: Vad roligt!! =)Goa Maja....skulle gärna vilja hjälpa dig!! Tyvärr är det så att jag inte har gått färdigt mediumutbildningen då min hälsa förstörde mina planer. Att jag sysslar med det lite ändå är nog ödet som avgjort... när jag får besök eller försöker hjälpa vänner eller bekanta så är det helt och hållet andarna som styr. Jag är tacksam för de som har tålamod med mig från andra sidan o kämpar med att ge mig bilder o symboler som jag ska tolka. För mig är det enklast om jag har personen intill mig som får budskap från andra sidan. Det är andarna som söker upp mig och inte jag som letar reda på dem. Tyvärr så blir jag helt slut när jag haft besök o det är energi som jag egentligen inte har.... därav som jag valde att inte fortsätta för att få på papper att jag är medium, sen är det ju så att jag vet vad jag känner, vad jag hör eller ser och det är det inget papper i hela världen som kan göra starkare ;)
Hoppas verkligen att du kan få kontakt med de dina vännen, när det är dags o de vill så kommer du säkert få kontakt!!

Kramar i massor till dig <3
Fru Moschi

skriven

Kommentera inlägget här :