hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Vi längtar....

Vi längtar....


...efter denna lilla underbara ö i Maldiverna, Medhupparu heter den och ligger i Raa atollen!
Vi ska fira Makens hela 50 år här på jorden i detta paradis och vi räknar ner för fullt tills vi ska åka!
*blundar, tar ett djupt andetag och ler*

Att titta på bilder på vad vi har framför oss gör att jag kan skingra tankarna lite.....jag får tänka på lite annat än min lille pappi idag!

Tack alla ni som lästa mitt första blogginlägg på evigheter igår! Tack för all fin respons i form av fina ord, hjärtan, kramar och mail, det betyder massor ska ni veta!
*ler och nickar*

Jag har saknat mitt skrivande där jag dela med mig av mina tankar och veta att det finns människor som vill läsa om dem!
Det känns gott att inte vara unik i form av att vara alzheimeranhörig, ha kronisk smärta, ha en grå vardag, ha en ständig längtan efter sol och värme, vara mamma, hustru och dotter.... att vad jag än skriver om så finns det någon av er därute som känner igen sig och att få respons på det känns toppen!!

Jag ska försöka att inte tjata för mycket om min pappa och hans alzheimers....jag plitar nämligen på en bok som jag hoppas att jag ska fatta mig mod till att våga ge ut en vacker dag!
Där kommer jag dela med mig av hur det är att vara anhörig till en alzheimerdrabbad person, kanske kanske kan den hjälpa andra anhöriga som hamnar i samma situation....och att få läsa om att det banne mig är tillåtet att reagera hur f-n man vill när man blir drabbad av den där skiten, det tror jag faktiskt skulle göra många anhöriga gott!!
*nickar*

Självklart kommer jag inte låta bli att skriva om pappa....han uppehåller mina tankar så stor del av min dag att det vore omöjligt att låta bli!
*blinkar med ena ögat*

Återigen tack för den fina responsen på mitt blogginlägg om världens bästa pappa igår, kunde aldrig ana att ni skulle vara så många som ville läsa hos mig igen efter så här lång tid med frånvaro från bloggen!
*ler och niger vackert*

Ha en superfin eftermiddag och kväll nu hörrni!
Kram
Fru Moschi

Kommentarer :

#1: Anna

Åh, dit vill jag också!! :)

Svar: Har varit en dröm i många år o äntligen ska vi dig!! Hoppas du också åker dit en dag Anna! =)
Fru Moschi

skriven

Kommentera inlägget här :