hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Vänskapligt!

Vänskapligt!

Idag har jag haft besök av en riktigt  "gammal" vän... eller jaaa, gammal o gammal vi är ju födda samma år så vi har ju samma ålder och vi är inte precis lastgamla än....om jag får lov att säga det själv!?
*blinkar med ena ögat*
Men min vän och jag har en gammal vänskap kan man säga, vi har känt varandra sen vi var 4 år och för er som känner mig och vet hur ung jag är så räcker ju inte 2 händer till att räkna på....inte heller 4....kanske mer bortåt 10 händer!
*viskar o hostar till lite där i slutet*

Vi flyttade till samma gata som 4-åringar där alla barn lekte tillsammans och vi har gått i samma klass från 6-årsskolan, som på den tiden hette lekis, ända till 9:an.
Vi har haft småbarn samtidigt och har umgåtts på semestrar och helgkvällar familjevis samt försökt träffas för fika på tumanhand under årens lopp. Vi har delat med oss av våra innersta frågor och funderingar till varandra samt rådfrågat varandra när vi haft problem.

Ibland har det lite längre tid mellan våra fikastunder, men aldrig har det känts som att vi har förlorat varandra utan mer bara fortsatt där vi slutade förra gången vi sågs.

Hennes ungar är så himla goa och det har varit ett nöje att fått vara med och fått känna dem under deras uppväxt!
Hennes dotter har varit min Trollunge sen hon var lite knodda och jag har varit hennes Trollmor i alla år, ja jag är fortfarande det fast hon går första året på gymnasiet!!
*ler brett*

För mig är en sån här gammal vänskap oerhört viktig, att man håller fast vid varandra under så många år betyder ju att man är viktiga för varandra!
 Vi har en grundtrygghet med en tillit som bas och lyhördhet och värme som stöttepelare, vi dömer eller fördömer aldrig varandra utan låter varandra tycka, tänka och vara precis vad eller hur vi vill!

Jag känner mig lyckligt förunnad som har flera riktiga långa goa vänskaper, alldeles utan krav på hur ofta man ska ses eller höras eller hur man ska klä sig, låta, gå, ha för bil eller hus, vad man tjänar, har för musiksmak eller allergier.....jaa att man gillar varandra olikheter helt enkelt och har allmänt mysigt ihop!
*ler och kramar mig själv*

Att jag är så nöjd över mina vänskaper jag har innebär inte ett att jag inte är i behov av några nya bekantskaper, att få nya vänner i olika konstellationer är en superbonus och kanske just du och jag HAR en speciell vänskap eller kanske får en framtida vänskap!
*slår vänligt och inbjudande ut med armarna och ler*

Kramar till alla mina vänner med en önskan om en riktigt mysig kväll och ett extra tack till dig Cari för en mysig fikastund idag
Fru Moschi

 

Kommentera inlägget här :