hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Jag har gjort det igen....

Jag har gjort det igen....

....ställt till det, så där alldeles lagom till att vi sålde vår gamla PT Cruiser (som stått på uppfarten i en månad utan kärlek nu när Sonen fart iväg till Kanada) så händer det nåt galet med min nya bil....satan!!

Hopp och hej när jag skulle bromsa in för en vänstersväng i en korsning så kändes bilen plötsligt tokigt trög att köra. Försökte att köra försiktigt för att känna efter vad som hände... *WOSCHWOSCHWOSCHWOSCH* låter det och det känns som något inte är helt okej! Stannar bilen och kollar om det är dåligt med luft i däcken...näpp, de ser moppsigt snygga ut på sina fräna fälgar och verkar vara som det ska.
*höjer ögonbrynen och ler lite*
Nu vågar jag verkligen inte göra de ärenden jag hade tänkt på byn utan rattar hemåt och slänger mig på telefonen för att ringa maken.

Jag har planer med mor imorgon medans Herr Faschi är iväg på den årliga ölfesten och behöver verkligen min bil, för självklart så ska maken köra i vår bil till Helsingborg på sitt årliga förehavande OCH så sålde vi ju PT:n i måndags så nu har jag INGEN bil!!
*suckar och ser småbedrövlig ut*
Stackars maken gör sitt bästa för att inte låta irriterad över att behöva mecka bil en fredagkväll efter en låååång arbetsvecka och jag får självklart ont i magen och dåligt samvete över att vara till besvär.
Av någon konstig anledning så känner jag mig alltid så himla skyldig när nåt galet händer mig med bilar eller proppar eller annat som pajjar så fort jag tar i dem!!
*slår ut med händerna uppgivet*
Även fast jag vet att jag verkligen inte gjort nåt galet så känns det som att familjen sällan tror på mig!!

JA...jag är klantig och tappar grejer eller kladdar och har mig, men då kan jag erkänna det!
*nickar*
Men när det händer saker bara sisådär så känns det så typiskt mig och nästan som att alla tänker att jag är oförsiktig, slarvig eller bara skiter i om saker går sönder.....så är det verkligen inte!!
*skakar på huvudet*

Jaa så nu får maken sig lite kaffe och ett nybakt wienerbröd, sen i meckarkläder och så HOPPAS jag att han kan fixa bilen!!
Jag vill verkligen inte göra min mor besviken imorgon utan åka iväg med henne en sväng!
Så snälla ni....håll tummar och tår för att det inte blir till att lämna in bilen på verkstaden utan att Herr Faschi kan fixa mitt problem!!
*ler ser bedjande ut*
Nu laddar jag för att pussa lite extra på maken och hoppas på god tur och att hans skicklighet när det gäller att fixa sånt som jag ställer till verkligen funkar idag!

Fredagskramar till er alla
Fru Moschi
 

Kommentera inlägget här :