hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Slutet gott....

Slutet gott....

Så är snart ännu en helg till ända.... tiden flyger iväg!!
*ler och gör en svepande rörelse med ena armen*

I eftermiddag har vi varit och firat en liten blivande 1-åring..... LillFisen, brorsan lille son....fyller på tisdag! Det är helt ofattbart hur den här lille lille mannen som nyss var en liiiiten liten bebis är en livlig 1-åring som tar sina första härliga trippande men smått osäkra steg mellan livlinor i form av en människa i närheten som mamma, pappa, syskon eller farmor och en stol eller en bokhylla.
Så underbart det är att se hur han precis innan han släpper den eller det han håller i funderar över om det här verkligen är en så himla smart idé egentligen.....för att sen övergå i en enorm lycka när han ser sig om för att kolla läget om vi sett vad han har gjort!!!
*ler brett*
Bassen och LillFisen som bebis.

Den här lilla killen som kom och överraskade sin familj när de som minst anade att ett litet liv skulle komma och förgylla livet för så många av oss har en sån upptäckarglädje i sig.... han är pillig och ser finurlig ut när han funderar på hur i hela friden man kunde stoppa in ett finger genom pinnarna i en stolsrygg eller när han blir så himla pirrigt glad och överraskad när man leker tittut bakom en kudde.
 Herr Faschi och jag när vi blev faddrar åt LillFisen.

Det är så himla gött att sitta och titta på honom när han leker eller att få sno sig en lite go puss eller kram när han är nära!!
När han möter min blick så blir jag alldeles varm inombords och man känner verkligen hur han SER en... ögonen plirar lite när jag ropar "Bisen" till honom och det känns så gott i fasterhjärtat när jag ser att han blir glad och känner igen mig och farbror/herr Faschi när vi ses!
*ler och tar ett djupt andetag*
Av någon väldigt speciell anledning så föddes den här lille killen, som egentligen heter Felix då..... på min bortgångne brors födelsedag den 25 februari.... helt otroligt att han skulle pricka in just den dagen!
Jag önskar dig allt gott du lilla goding och ser fram emot att få se dig växa upp!!
*skickar en slängpuss till fasters LillFIs*

Det sista av helgen kommer jag spendera i min kära divan....i soffan....i vardagsrummet....i huset på Bokgatan i lilla lilla Hjo!! Vädret gör att kroppen värkar irriterat också där vansinnigt ont.... lite extramorfin har fått göra kvällsmackan sällskap i magen och förhoppningsvis så lugnar det sig något lite innan det är dags för att säga god natt för sista gången den här veckan.
*nickar bestämt*

Ska jag gnälla lite till så är det faktiskt så att mina ena tand som jag lagade i början på denna veckan gör ont....jag som inte hade ont där innan de borrade och lagade tanden, men nu när det ska vara helt och nytt och fint i tanden så gör det ont!
Får se om det släpper om ett par dagar.... det var ju tydligen en djup spricka och hon fick gå ner djupt i den och laga.... det är tanden precis intill den som jag rotfyllde veckan innan, så jag vet egentligen inte vilken det är som det gör ont i...men det gör ont efter lagningarna!!
*gör en liten surmin*

Men det går ju i alla fall över.... så småningom!!
*blinkar med ena ögat och ler igen*

Hoppas ni alla har haft en go helg och att ni i morgon får en snuskigt bra start på den nya veckan!

Söndagskramar
Fru Moschi



 

Kommentarer :

#1: Petra

Fint skrivit <3

Svar: Det är en fin kille Petra, finaste LillFis som finns!!<3
Fru Moschi

skriven

Kommentera inlägget här :