hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Tokiga funderingar.

Tokiga funderingar.

Jag vet att det egentligen inte har nån betydelse... jag har antagligen alldeles för mycket tid att fundera på.... men, jag måste fråga, lägger ni någonsin märke till vilka i er släkt och bland era vänner som alltid eller ofta kommenterar hos eller gillar andras inlägg på facebook men aldrig eller sällan hos dig själv?
*ser frågande ut*

Jag funderar ibland på om det är en tillfällighet eller om det är så att jag är ointressant eller ogillas som släkting när jag ser att en del av släktingarna på facebook aldrig kommenterar eller gillar mina facebookinlägg, men gör det hos andra släktingar...och vänner!
Är det lite korkat tänkt eller ska jag verkligen fundera över om jag är den där släktingen som det i smyg talas om eller som släkten kanske retar sig på och försöker undvika!!?
*ser finurlig ut*

Ni vet...det brukar ju ofta finnas en moster eller nån farbror eller nån annan som är lite "speciell" och som man liksom har överseende med när man träffas och ingen säger nåt elakt om eller till när man ses...men snacket och tyckande och åsikter finns där... ibland så ändras snacket och åsikterna och tyckandet beroende på vem man talar med.
Jag har själv varit med om att hamna i snack som jag inte ens visste om, utan dyker upp som en gubbe i lådan när nån säger "Jag hörde att du hade sagt till.... att... hade sagt att.... hade gjort.... eller sagt....!"
Är ni med?!

Det känns olustigt, och jag vet att jag tom haft en väldigt stark åsikt i vissa saker och sagt att jag absolut inte håller med vedebörande i en speciell åsikt....och ändå så kommer det i slutändan tillbaka med att det var JAG som hade tyckt det jag uttryckt tydligt från början att jag INTE alls höll med om. En del andra tyckte och tänkte väldigt starkt om just den saken men låtsas inte om det sen utan tiger och kan inte stå för vad man själv tyckte innan!

Sånt där snack ska man ju egentligen inte bry sig om, det kanske är lite vanligt släkt- och högstadietypiskt att saker blir större och ändrar karaktär beroende på vem som berättar vad för vem och hur den personen i sin tur går vidare till nästa för att berätta vad den har hört!!
*ler o skakar lätt på huvudet*

Vi har en stor släkt och med tiden så kommer det en och annan som dyker upp på facebook och det gläder mig då det är lättare att försöka hålla lite kontakt. Jag uppskattar verkligen min stora släkt med alla kusiner o sysslingar och goa moster o morbror.... jag gör det...men med åren så har min kroniska smärta gjort mig mindre social och jag orkar inte vara barnvakt åt släktingar även om jag såååå gärna skulle vilja eller samla ihop till släktkalas och dona och ordna eller att åka runt och hälsa på, men jag gillar inte nån av dem mindre för det!!

Nu har jag ett tag fastnat i vilka släktingar som kommenterar eller gillar hos vem och aldrig hos mig och min "sjuka" lilla hjärna stökar till det och får mig att fundera...... haha...känner mig helt klart löjlig för att jag överhuvudtaget ens börjat fundera på det!!! För egentligen så bryr jag mig inte alls...jag vet vem jag är och vad jag tycker och tänker, men ändå så fick jag en svag stund där tankarna svävade iväg.
*skrattar*
Nu kommer jag bli den där släktingen som bryr sig för mycket och stämpla mig själv i pannan som "speciell"!!!

Det må så vara, för de släktingar som läser det här är antingen de som vet att jag gillar dem otroligt mycket ELLER de som redan innan tyckt att jag är den där som är lite "speciell"!
*blinkar*

Tänk så tossiga funderingar som dyker upp ibland...... om en liten stund så är det nåt annat som tar över mina funderingar... *ler*

Kram
Fru Moschi


Kommentarer :

#1: Jenny

Har nästan ingen släkt. Så det är inget jag funderar på nämnvärt.

Men dom som kommenterar/gillar är oftast samma..
Med vissa undantag..

Förresten blev det bra med byte av bakgrund. Dfn andra var inte så mobilvänlig.

Denna funkar fint!
Kram

Svar: Det är nog så Jenny att folk med stor släkt inte funderar så mycket på det heller kanske... lite korkad fundering antagligen!! ;)Vad bra att det blev bättre, vill ju gärna att det ska gå att läsa!!

Kramar
Pillan
Fru Moschi

skriven

Kommentera inlägget här :