hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Hamsterhjul....

Hamsterhjul....

Jag berättade igår att jag var hos tandläkaren... jag går många gånger om året, minst 2 ggr för undersökning och sen flertalet ggr för att laga hål eller frakturer.
Många år av medicinering samt mängder av penicillinkurer som ungdom har påverkat munnens bakterieflora och muntorrhet vilket resulterar i att trots god munhygien så rasar den ena tanden efter den andra.
*ser lite sur ut*
Min magoperation som jag gjorde -98 kräver att jag äter många små mål per dag vilket inte heller är snällt mot tänderna.

Min tandläkare har i många år rekommenderat mig att bombardera med fluor i munnen för att mota så mycket elände som möjligt...och det har jag gjort!! Fluorskölj, fluortabletter, fluorlack, fluorrik tandkräm och fluortuggummin i .määäääängder har passerat min mun.....

Nu läser jag dagligen inlägg på facebook om hur fluoret är farligt för oss i för stora mängder OCH..... läs detta:
Man har också visat att fluorid påverkar basala cellregleringsmekanismer genom att interagera med sådana signalbärare som calciumjoner, G-proteiner (9) och cycliskt AMP, den sistnämnda genom att stimulera enzymet adenylcyclas (10). Cykliskt AMP har bl a stor betydelse för den hormonella styrningen av cellen, och fluor verkar därför störande på hormonregleringen i kroppen. Det är därför inte så svårbegripligt att högt fluoridintag har korrelerats till högre cancerincidens (11)

När jag fick min bröstcancer för 4 år sedan så konstaterades det att det var en snabbväxande elakartad men dock inkapslad cancertumör på 3 X 4 cm som var en ductal cancer, alltså att cancern började i mjölkgångarnas celler i stadium II vilket innebär att tumören är två till fem centimeter och även lymfkörtlarna kan vara angripna.
Cancertumören var hormonkänslig och således beroende av kvinnliga könshormoner, framför allt östrogen, för att kunna växa.

Min läkare sa till mig att de konstaterat att min tumör inte var av ärftlig art utan ren och skär otur!!
Jag ryser av tanken över att jag själv kanske kan ha gett mig den tumören pga allt fluor jag tvingats tillföra min munhåla för att inte tänderna ska trilla ur munnen på mig. Att sen ha fått så dåliga tänder pga att jag varit sjuk och har skador i min kropp som tvingar mig att äta mediciner gör ju inte det hela bättre och det känns nu lite mer än bara ren o skär otur när jag slår samman alltihop!!
*skakar lätt på huvudet*

Det hela är ju som ett enda stort sjukt hamsterhjul....det går bara runt runt runt....spelar ingen roll hur fort eller långsamt jag trampar...jag kommer inte ur det!!

Ren och skär otur.... ja tackar ja, jag hade heller vunnit en miljon kronor på lotto en lördag för att på måndagen få veta att det var fel siffror och det egentliga vinstbeloppet är 7 kronor...DET kallar jag för OTUR!!

Så go vänner....se upp med vad ni stoppar i er!!

Kramar
Fru Moschi


 
 
 
 
 

Länkar er till Fru Y:s blogg där hon berättar SIN historia om hennes cancerresa!
http://ylvaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här :