hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Det var det det.....

Det var det det.....

Då sitter de nya bågarna på näsroten och tro det eller ej.....men det känns redan bättre i skallen!!
Trycket som jag har haft bakom vänster öga i månader är borta och jag ser mycket klarare!!
Nu hoppas jag och tror att yrseln ger med sig och att jag får ha samma snurr på jordklotet som ni andra har!
*ler*

En sväng till tandläkaren har det blivit idag också och det var inte gratis....som vanligt!! Jäkla skit... alla mediciner som jag tuggat i mig i alla år har förstört mina tänder och jag går ofta....OFTA till tandläkaren och har varje gång problem med nåt!!
Tanden jag lagade idag hade ett litet hål.... den här tanden har flera olika tandläkare lagat i olika omgångar och senaste gången så försökte jag återigen förklara för en ny tandläkare att det inte blir bra kring tanden utan att det fastnar mat och elände där jämt. Jag förklarade o förklarade men det slutade med att hon slipade bort en fjärdedel av tanden....som den nya tandläkaren jag hade idag fyllde upp igen och berättade att det var en konstig skarv där som hon var tvungen att laga. 1000 spänn fick jag betala för att de skulle fylla i nåt som de slipade bort förra gången.... *suckar och skakar på huvudet*... nu har jag bett att få flera tider till min RIKTIG tandläkare som alltid är jätteupptagen, när vi kommer hem från semestern ska jag dra min eländiga historia för henne!! Hon har full koll på mina tänder och på min sjukdomshistoria och jag behöver inte sitta halva tiden för att förklara vad jag har för mediciner o hur och när jag äter och varför jag har problem med tänderna TROTS att jag tydligen har enormt rena och välskötta tänder för övrigt..... MIN tandis, hon vet redan allt och så kollar han även på tidigare anteckningar för att slippa upprepa sig och mig!!

Jag har nästan packat klart inför avfärd också...skönt att slippa stressa in i det sista. Jag har inte sån resfeber nuförtiden som jag hade förr, det kanske beror på att jag bara behöver packa till mig själv numera!!?
*blinkar med ena ögat*
Herr Faschi behöver liiite hjälp för annars så skulle han åka med en t-shirt, ett par kallingar och tandborste och sen på dag 3 stå förvånad och fråga efter sina kläder och, duschcreme och annat viktigt!!

Jag har plockat ut kläder ur resväskan ett par gånger....mina kläder alltså... vi har ju tänkt att shoppa en del, men OM jag inte hittar sånt jag vill ha så kan jag ju inte vara utan kläder. Det är säkert för mycket kläder men hellre det än för lite!!

Nu väntar jag på att maken ska komma hem och packa sitt sista sen ska vi till Prinsessan och Prins Per för att få lite mat ikväll...ska bli  mysigt!

I morgon ska jag handla det sista till de som kommer att vara kvar här hemma i huset när vi är borta... vattna blommor och kolla larmet och allt annat så allt är okej, sen är vi nog redo!! Hoppas på att barnen med de sina har tid att komma och äta lite i morgon kväll så vi får krama om dem innan vi far!!

Önskar er alla en god afton!!

Tisdagskram
Fru Moschi
 

Kommentarer :

#1: Ylva Hallström

Nu vet jag något stort som skiljer oss åt enormt. Det är din otroliga planering och så "tidigt" ute, voaw imponerad. Eftersom jag alltid behövt vara så planerad och fattat en massa beslut på jobbet, har jag aldrig kommit dit privat. Gör allt in i det sista och mig själv glömmer jag till och med bort ibland. Oftast när vi kommer fram är det jag som saknar grejer, men till min familj har jag packat allt toppen. Känner igen det där med mannen din, exakt ilka här. Kramen kramen <3

Svar: Se där...du kanske har fått mer än nog av din beskärda del av det Fru Y!!? Jag har alltid haft ett kontrollbehov...gillar inte ens att bli onykter för att jag inte har total kontroll ;)Haha...jag ser verkligen fram emot att träffas o tala om våra käraste och deras likheter o allt som du o jag delar....och Inte DELAR!!
Kramar
<3
Fru Moschi

skriven
#2: Ylva

Dito, förutom att jag tycker om att inte ha kontroll. <3

Svar: <3
Fru Moschi

skriven

Kommentera inlägget här :