hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Det tar emot...

Det tar emot...

...att gå ut när det är så ruggigt kyligt. Skröpplet verkligen avskyr kyla, allt blir värre...smärtan intensivare, huggvärken mer ihärdig, molandet kör på och kör på. Att gå ut och måla foder som ska upp kring ytterdörrarna lockar inte ett ögonblick, men eftersom maken så ambitiöst har jobbat på med allt annat så känner jag att jag måste bidra med mitt strå till stacken.
*suckar lätt*
Det är en sabla tur att man inte är arbetsmyra hörrni...slita o släpa på grejer som väger dubbelt så mycket som en själv... *räknar lite smått på hur enormt mycket vikt jag skulle bära på då och blir lite yr av bara tanken*
Vad jag är ännu lyckligare över när jag tänker på detta är att inte vara pissmyra då!!
*skakar på huvudet*
Sikta in sig på folk och skynda sig att kissa på dem och sen se dem hoppa omkring och skaka på kroppen, skrika och slå efter en....jamen det hade ju inte varit kul...kanske lite med det där hoppandet då, men inte det andra.

Sååå.... helt plötsligt känns det nu mer okej att gå ut på altanen och börja måla, allting är ju relativt och i jämförelse med det jag nyss funderat på, så känns det som att jag anammar dagens göromål med glädje!
*nickar och ler*

Hoppas ni alla får en härlig höstdag, håll er varma eller se till att någon annan håller er varma!
*blinkar med ena ögat*

Kramar
Fru Moschi
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :