hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Jamen bara det...och bara det...och bara...

Jamen bara det...och bara det...och bara...

Är ikväll galet trött på min värkande kropp....efter att ha haft aktiva dagar i veckan och alldeles för lite vila så inser jag att det måste bli en riktigt lugn helg med återhämtning högst upp på "attgöralistan"!

Ska strax kasta mig in i duschen men måste städa toan först bara.... *blir lite full i skratt*...och känner jag mig själv rätt så blir det...Jag ska BARA vattna blommorna också...och BARA sätta på en maskin tvätt...och sen BARA vika handdukarna som ligger i torktumlaren...och så BARA fila fötterna...och så BARA BARA BARA!!!
Jamen visst blir det tjatigt?!
*slår ut med armarna och skakar på huvudet*
På nåt knepigt vänster så kör jag bara på även fast jag har satansvärk och varenda millimeter av min kropp bara skriker "TAAA DET LUUUGNT!!!"

Det är inte så att jag fattar trögt, jag har ingen att skylla på som lägger en massa måsten på mig, jag bara är sån här!!
Det ÄR viktigt för mig att ha ordning och reda kring mig...antagligen för att jag inte kan kontrollera min egen kropp, så det jag KAN ha koll på det HAR jag koll på. (Jaaaaa det är även så att mitt hår ingår i det jag måste ha koll på)
 *blinkar med ena ögat*

Jag vet att ni är många som säger att jag ska skita i tvätten eller att dammsuga osv, men jag kan inte....jag mår ännu sämre av att inte ha det städat.
Min man har inte samma krav på städ som jag har, därför kan jag inte heller lägga det på honom!

Han har det i och för sig oförskämt bra då han aldrig behöver städa, tvätta, handla eller sköta nåt i hemmet.
*skrattar lite*
Det har ju liksom blivit så att bara för att jag är hemma hela dagarna så känner jag att jag på nåt vis måste ta hand om allt hemma.
Att sitta eller ligga och vänta hela dagarna på att ta tag i städ eller annat tills maken kommer hem och hålla på under sena kvällar och helger istället för att umgås...det känns inte bra!
*rycker lite på axlarna och huvudet*
Därför städar jag lite ganska så ofta, lite som en daglig träning för skröpplet till kropp, jag dammsuger liksom med heeeela kroppen och jag dammar högt och lågt så jag stretchar mina eländiga axlar...ja jag har utformat ett slags träningsschema kombinerat med min städning så att jag kan förena nytta med nöje!
*ler*

Vi köpte in städhjälp ett tag, men gav upp det snabbt då jag fick gå och städa "på mitt sätt" efter att städerskan varit hos oss. Jag klarade inte av att städet inte gjordes så noggrant som jag själv gör....kanske lite därför som maken inte behöver städa heller, för han är inte så noga som jag är!
Vi kände då att det blev för trista pengar att betala för nåt som jag ändå gör om....
Jag är inte pedant, absolut inte...det vet alla som känner mig, kanske bara lite petig!

PAUSAR

Så...efter en massa BARA senare så avslutar jag dagens inlägg medans jag sitter och väntar på att komma in i duschen. Maken hann komma hem ifrån badmintonspelande innan jag hann... mycket riktigt så blev det tvättvikande, fixa matlådor, lite disk....putsa en spegel, ja och toan är klar då!!
*ler och skakar på huvudet åt mig själv*

Ont i kroppen då ja men vad som är gott är att städet inför helgen är klart och imorrn blir det vila!!

God afton till er alla och en önskan om en god natt till er, bjuder på en kvällsbild från thai för att få god stämning!
*ler och nickar*

Kramar
Fru Moschi

 

Kommentarer :

#1: Anonym

Va gör du nu för tiden? Varför hör du aldrig av dej?

Svar: Jag har blivit en fegis..... hittar inte gnistan och orden som jag känner kan locka läsare. Hoppas verkligen på att hitta mitt bloggande jag igen. Förlåt galet sent svar!!
Med vänlig hälsning
Moschi
Fru Moschi

skriven
#2: Lilla ja

Bloggar du inte längre?😔

Svar: Jag hittar tyvärr inte min bloggnista......hoppas så att den kommer tillbaka för jag älskar verkligen att blogga egentligen. Tror det är min värk som ställer till det inte bara i kroppen utan även i knoppen ;)
Med vänlig hälsning
Moschi
Fru Moschi

skriven

Kommentera inlägget här :