hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Är ni redo?!

Är ni redo?!

OH OH.....domdodompdompdomdodompododompodompompm....OHOH!!!
*klappar med händerna*

Ja ni skulle bara ha varit med alltså!! Orup i sitt esse på Hamburgerbörs... det bästa liveframträdandet jag har sett Orup göra kan jag lova!!
*nickar frenetiskt*

Vi åkte till Stockholm med våra godingar Mr & Mrs Blues, men vi brukar kalla dem Madde och Jocke kort och gott!
De är våra bästa vänner sedan 26 år tillbaka och vi hittar på lite bus tillsammans med jämna mellanrum. De är såna där vänner som man kan sitta tysta med en längre stund utan att det blir pinsam tystnad, vi kan fåna oss som om vi tror vi är tonåringar igen, vi kan ha långa allvarliga samtal....vi kan vara oense om saker men alltid respektera andras åsikter och samtala i ämnena som vi tycker olika om utan att bli osams eller bli arga på varandra.
*ler nöjt*
Vi stortrivs med dessa godingar och att ha haft en galet go helg med dem som vi kommer minnas med enormt mycket glädje och tacksamhet så länge vi lever känns ju nästan oförskämt gott!!

Vi checkade in på ett jättemysigt hotell under lördageftermiddagen, efter att ha varit en sväng till Täby centrum för att provsitta och klämma på en Tesla som Herr Faschi är mer än förtjust i
.
Vid 17.30 var vi framme vid Hamburgerbörs där vi mottogs av serveringspersonalen som tog mycket väl hand om oss under kvällen.
Vi startade med en flaska champage och sedan en tvårätters middag och en massa gott att dricka.... vårt bord var längst upp och längst bak i lokalen
.
Vi hade helt perfekt utsikt över scenen och när Orup drog igång vid 21-tiden var vi peppade som tusan!
Satan i gatan vad bra han är den där mannen!! Att han också gjorde denna kväll extra mycket minnesvärd för just mig och Tony känns som en enormt skön bonus!
Det är nämligen som så att jag för ett par veckor sedan skrev ett mail till Hamburgerbörs med en förfrågan om det mööööjligen skulle kunna funka att få hjälp av Orup att tacka min underbara man för all go kärlek och stötta jag fått i alla år. Lite extra ville jag poängtera hur viktig han har varit för mig under de senaste fem åren, att han sen jag fick min bröstcancer varit viktigare än någonsin och att jag ville tacka för att han alltid finns där för mig.
Jag skrev i mailet att vi har mängder av minnen till Orups låtar och att vi under 80-talet sett och hört honom live samt att vi sällan är ute och förlustar oss då min kroniska smärtar begränsar vårt tidigare socialt rika liv.

När Orup hade kört ett gäng upptempolåtar så sänktes tempot, belysningen dämpades och Orup började med att berätta att han inför varje show får en uppsjö av mail där folk önskar fira femtioåringar eller bröllopsdagar och sånt. Men han hade fått ett mail..... ett som han inte kunde släppa, som berörde honom "Det här mailet berörde mig väldigt och jag vill nu hjälpa Pernilla som vill hälsa till sin man, som enligt Pernilla funnits vid hennes sida och stöttat henne i flera år då hon haft det tufft med sjukdom. De har barn tillsammans och har varit tillsammans i många år.... Pernilla hälsar till sin man Tony att hon älskar honom och är så glad och tacksam över att han finns vid hennes sida.... Jag önskar er allt gott...."...*suckar av välbehag*... tänk att han läste mitt mail och tog mina ord till sig och hjälpte mig att hälsa min älskade make under showen!! Nu i efterhand så minns jag knappt allt fint som Orup sa på scenen....men känslan av att han bara tog till sig mitt mail och framförde min hälsningar...av ALLA mail han får, det kändes otroligt speciellt!!

Jag hade också önskat "Jag blir hellre jagad av vargar" och Orup tajmade min hälsning precis innan han levererade denna låt!
*slår ut med armarna och ler brett*
Maken tittade på mig och såg frågande ut.... "är det du som....?"
Tårarna började trilla på min kära make och så även på våra bästa vänner.... ja Madde hon snörvlade i tre låtar till innan hon sansade sig... *skrattar lätt*.... tusan så gött det kändes, min man han blev så himla rörd och jag känner att jag verkligen fick enormt fin hjälp av Orup att förklara min kärlek och tacksamhet till min man!

Jag har tackat Orup på hans facebooksida och han "gillade" mitt inlägg så nu vet jag att han förstår att jag är otroligt tacksam!

Jag tror inte ni kan ana hur viktig Orup och hans låtar är för mig och min man, vi har så enormt mycket fina minnen till alla hans låtar och vi älskar verkligen hans musik och hans artistskap.
För alla er som ännu inte bokat in hans show #Viva la Pop ..... BOKA NU!!! Det var en sketabra show, fantastiskt band och alla på scenen såg ut att ha hur kul som helst!! Jag kan tänka mig att se den igen....och igen....och igen!!

Tack goaste Madde och Jocke för våra goa helg!!! / Fru Moschi och Herr Faschi

Nattekramar till er alla....men en extra hård och varm kram till Orup då såklart!!
*blinkar med ena ögat*

Fru Moschi

Kommentarer :

#1: Linda

Ääääntligen kunde jag läsa om hela Orup-grejen! Nyfiken som man är så har jag undrat såklart;)
Nu är det inte bara Tony och Madde som torkat tårar, vet att det är många som torkar och känner som jag! Så fint!

Världens kämparkram med kärlek till dig och Tony!!!!!

Svar: Vad gullig du är Linda!! <3 Ja det blev väldans känslosamt... det blev liksom extra fint när just Orup stod där på scenen o satt ord på mina känslor och att även han såg oerhört berörd ut! Bamsekramar till dig som också kämpar varje dag med en fin man vid din sida!
<3
Fru Moschi

skriven
#2: Anonym

Ååå så vackert.. Ryser i hela kroppen! Du har honom sååå kär o det är så fint ❤️❤️❤️ AnkieNi ankie är värda varann ❤️

Svar: Tack tack fina Ankie <3 <3 <3Kramar
Fru Moschi

skriven

Kommentera inlägget här :