hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Här sitter jag och pillar piller....

Här sitter jag och pillar piller....

Då var det dags igen..... påfyllning i dosetten!
Det är vÄrkligen bland det tråkigaste jag vet, jag drar på det in i det sista varenda vecka ....så det slutar med att när jag ska ta mina kväll/nattmediciner så upptäcker jag att det tydligen var dags att fylla på igen.

Så sitter jag där på kvällskvisten och suckar medans jag räknar tabletter, trycker ut kapslar, fipplar med de svåröppnade blisterförpackningarna som jag varenda vecka blir fullkomligt skogstokig på.... jag har problem med mina fingrar/händer, förutom att de värker så är det bortdomnade och jag har ingen känsel i dem.
Det är mest morfinförpackningarna som strular och det är ju ändå så att det ALLTID är folk som är sjuka och har värk nånstans i kroppen som använder sig av smärtstillande medicin som morfin. Hur i hela friden har fabrikanterna tänkt när man inte kommer in i förpackningarna utan att använda sig av sjukligt mycket våld och en oansenlig summa svordomar?!
*ser frågande ut*
Inte ens min man kommer in i de här stackars förpackningarna utan att få hämta en kniv eller sax och samtidigt svära som en galning över hur i h-e de här tabletterna är förpackade!!

Jag har pratat med dem på apoteket varje gång som jag hämtar ut morfinet och de säger att de har talat med fabrikanten men det händer ingenting, så jag får antingen betala lite extra för att få en förpackning som jag kommer in i eller ta det jag får och svära mig blå medans jag försöker få ut mina tabletter.
 Jaja...nu är jag iaf klar med denna veckas bryt på medicinerna och har 7 dagar på mig att lugna ner mig tills det är dags igen!
*blinkar med ena ögat*
Jag vet...jag ska vara glad över att det finns mediciner och att det kunde ha varit värre, men samtidigt så önskar jag mig såååå mycket....att jag skulle ha sluppit den här skiten och att jag bara kunde svära över att klockan ringer tidigt varje morgon och att det är dags att skrapa bilrutorna igen innan jag satte mig i den rysligt kalla bilen och puttrade iväg till mitt jobb....istället för att sucka över att händerna inte lyder mig när jag tvunget måste ta alla dessa tabletter för att ha en så fungerande vardag som möjligt!!
Jag hade gärna använt medicinhyllorna till nåt finare än lådor smockfulla med tabletter!
Men men.... jag har ju fler hyllor som jag har roligare saker på OCH jag är tacksam över att det finns mediciner som gör min vardag dräglig....oftast....så att jag kan sitta här vid min dator och skriva min frustration över tablettförpackningarna!!
*ler brett*

Önskar er alla en go kväll!
Kvällkramar
Fru Moschi
 
 
 

Kommentarer :

#1: 32 årig kvinna me 2 barn

Jobbigt me tablettförpackningar, borde va självplock:). Idag firar ja å karln 11 år ihop. De firar vi me choklad, chips å champagne. Nu ska vi se en film. Vi får väl se hur kvällen slutar.....

Svar: Men hjärtligt grattis till er båda vetja!! <3 Låter som en härlig kväll =)Självplock...ja det kanske inte vore så dumt ....haha....
Fru Moschi

skriven
#2: Laila

Hej,
Tack för en bra blogg!
Du har sååå rätt gällande medicinförpackningarna. Speciellt morfinet. Det är inte bara barnsäkert det är även vuxensäkert.... Inte nog med det. De har ändrat namn på dem så man får verkligen ta på sig läsglasögonen så man inte tar fel på lång/korttids-verkande. Alla ser likadana ut!!
Kram, Laila

Svar: Hej Laila!!Tack för att du läser min blogg!! Visst är det fullkomligt galet att det ska vara så besvärligt för oss som behöver medicinerna?! Jag har sagt till på apoteket flera ggr men det känns inte som att nån riktigt vill göra nåt mer än att säga att det inte är deras problem. Tokigt att det ska vara så här! Önskar dig allt gott och välkommen till min blogg!
Kram
Fru Moschi

skriven

Kommentera inlägget här :