hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Ruskigt ruggigt skröppel!

Ruskigt ruggigt skröppel!

Ruggigt höstväder.... då skriker skröpplet till kropp riktigt illa och jag förvandlas till en riktigt vresig och ilsken surkärring..... *suckar åt mig själv*.... det känns som om hela skelettet pulserar och hugger i försök att gräva sig ur min kropp!

Det kanske vore lika gött det hörrni.... att bara vara en "mjukdelsblobba" som likt en amöba rör sig i sakta mak för att ta sig framåt....om man  nödvändigtvis var tvungen att röra på sig då.
*slår ut med armarna och himlar med ögonen medans jag skakar lätt på huvet*

Jag tänder massor av ljus i olika former och storlekar, jag ser till att alltid ha färska blommor i vardagsrummet för att kunna vila ögonen på dem ibland, jag har favoritfilten som alltid ger så himla go värme och burrar ner bakdelen så långt ner det går i min insuttna del av soffan.... allt för att försöka göra kroppen lite lyckligare eller iaf själen.
Men vissa dagar lyckas jag inte, ärligt så är det sällan det funkar när jag har sån smärta i kroppen som jag har idag, men det sista man förlorar är ju hoppet sägs det så jag fortsätter med det och försöker även hitta andra små ljusglimtar som gör att det känns lite bättre!
*ler lite*

Att titta på bilder från olika resor vi gjort jag och maken...och även när barnen var med, det värmer gott inombords. Att få längta till nya resor och att få uppleva mer av vår fantastiska värld är inte heller helt fel, jag längtar ju ständigt till sol och värme så att spana in nån ny spännande plats att åka till eller varför inte åka till vårt paradis Thailand igen vetja.... mmmm..... nice!!
*blundar och längtar*

Det är nu snart redan ett år sen vi var iväg till USA och förhoppningsvis så dröjer det kanske inte så länge tills vi åker däråt igen. Vi vill ju så gärna åka till sonen i Calgary i Kanada medans han är där och varför inte passa på att ta en repa till i Floridatrakterna då?!
*höjer ena ögonbrynet och ler brett*

Jaja...än så länge får jag drömma om en resa. Jag laddar nu med en ordentlig morfindos för att ge mig ner på byn, ska handla lite inför kvällen.
Jag ska på lite tjejmys med 3 andra flickor och det ska bli så mysigt. Synd bara att alla mina mediciner jag tar påverkar mig så illa att jag inte kan dricka vin en sån här kväll.... jag blir rysligt dålig och det är ju inte värt att tvinga i mig rödtjut och sen bli så dålig att jag får åka hem och lägga mig alldeles för tidigt!!
*skakar lätt på huvudet*
Så det blir lite läckert bordsvatten för min del, men med trevligt sällskap så behövs ju inget alkohol.....eller hur?!
*blinkar med ena ögat*

Önskar er alla en fortsatt go onsdag!

Kramar
Fru Moschi
 

Kommentera inlägget här :