hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Från noll till hundra.....till nollkommafem!

Från noll till hundra.....till nollkommafem!

Så var det det där med att planera dagen och hålla fast vid de planerna.... *suckar*
När jag gick och lade mig i förr
går kväll så sa jag till maken "I morgon ska jag göra absolut ingenting!", han tyckte det lät toppen och jag också!

Jag startade dagen som vanligt med mitt svarta, goda, varma i koppen och en macka, "facebookar" en stund och meddelar alla som är intresserade att idag.....idag ska jag göra ingenting!!
*nickar och ler*
Jooodååsåatteeehh.... det gick sådär!
*böjer ner huvet och skäms en aning*
Bara för att jag råkade bli lite kissnödig efter allt kaffe och råkade titta upp i taket så förstörde jag mina dagsplaner fullkomligt!!

Efter att maken har satt in det nya fönstret där så var det meningen att jag skulle skura ordentligt efter allt gips och kakeldamm....både väggar, tak, golv och allt annat har ett tungt, äckligt lager med damm på sig.
Tänkte ta det i morgon, maken torkade av det värsta efter att han satt in fönstret..så vi kan använda toan....men jag ska skura ordentligt jag!
*nickar*
När jag sitter där och kollar upp så tänker jag "Kanske skulle det vara lika bra att ta och måla det där prickiga taket så allt känns fräscht härinne sen!"...sagt och gjort, ut i förrådet och hämta målartvätt, färg, roller och penslar...och nu två timmar senare så har vi ett vitt tak på toa igen!

Ja jag vet.... jag ÄR verkligen korkad!! Jag har sketaont i kroppen och kan verkligen inte skylla på att nån tvingar mig att inte vara still, men det är så att vissa dagar när skröpplet är extra vidrigt så gör det ännu ondare av att ligga still i soffan.
Jag liksom får nåt annat att tänka på, jag blir ändå inte av med smärtan!
Så ibland känner jag att jag lika gärna bara kan köra på och göra det som ändå måste göras och försöka ignorera smärtan....självklart finns det dagar som jag absolut inte kan göra något annat än ligga ner och vänta ut att det värsta i smärtväg ska ebba ut, men idag så biter jag ihop och kör på lite...liite!!
När jag tittar på resultatet av min "Idagskajaggöraingentingdag" ...så känner jag mig sabla nöjd!

Att jag sen inte har kunnat vända på mig i natt eller knappt kunna ta mig ur sängen på morgonen pga värk i nacke, arm och axel....ben, rygg och käke...jaaa tom i käken *skakar lätt på huvet*... ja det är en annan sak och jag får verkligen skylla mig själv.

Idag har jag varit duktigare på att ta det lugnt, var och handlade en snabbis samt tog en repa på Hem och Hobby!
Nu puttrar det Indonesisk risotto på spisen och det är dukat och klart till LillKickan, Prinsessan och hennes Prins kommer senare!

Ha en go kväll vetja!

Kram
Fru Moschi

Kommentarer :

#1: Emmy

Bra jobbat för en sådan dag tycker jag :D

Svar: Tack för det Emmy =)
Fru Moschi

skriven

Kommentera inlägget här :