hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Smidig som ett kassaskåp.....

Smidig som ett kassaskåp.....

Jaha go vänner.... som ni har märkt så har jag legat lågt med bloggskrivandet några dagar!
Fick en ordentlig muskelsträckning i nacke, axel och skuldra i onsdags och har varit ganska så enahanda..... i ordets bemärkelse!
*pekar på min orimligt begränsade vänstersida*
Att bara kunna använda mig av högerhanden när jag skriver har varit lite osmidigt...nu börjar jag kunna använda vänster sida lite mer.
Jag har värk och en rejäl avlång muskelknuta under skuldran som bevis på att jag uppenbarligen inte kan ta för givet att det är så enkelt att bara ta på sig ett par byxor kl 9 på morgonen utan att ha stretchat innan!
*skakar lätt på huvudet*

Har aldrig varit med om maken..... jag skulle verkligen bara ta på mig ett par leggings och gjorde som jag brukar.... håller litegrann med ena handen i byxlinningen medan jag balanserar på ett ben och trär i det andra...snabbt,, lätt och smiiidi....nääe, inte smidigt!! Så osmidigt att ett kassaskåp på jazzdans hade sett vigt och snyggt ut!!
Sagt och gjort... halvvägs i brallorna så smäller det till i skuldran och en il mellan nacken och sidan blixtrar till!! TJEEENA vad det gjorde ont!! Jag tappar nästan andan bara av att tänka på det!!

Ungarnas kusin var gullig och kom med sin massagebänk och satte händerna ordentligt i min kropp....men icke då att hon kunde få i ordning på den avlånga knutan som låg där under skulderbladet....men det var galet ontskönt med hennes hårda nypor och hon värmde upp musklerna så jag kunde stretcha lite lättare efter och kunde tom vända huvudet ett par centimeter åt vänster... och lite närmare mitt normalläge på höger.
Har sen dess försökt att vrida och tänka lite på kroppen men gud nåde mig om jag rör mig för hastigt eller försöker se åt någon sida!!
*blinkar med ena ögat*

Om jag ska se nåt positivt med eländet så har Herr Faschi erbjudit sig lite massage på axlarna ett par gånger...minsann!!
*nickar och ler*
Herr Faschi verkligen ogillar att massera....han vill gärna ha, men vill inte ge massage. Han stryker typ två gånger fram och tillbaka med händerna och suckar sen högljutt och liksom stannar av med hela processen innan den ens hunnit kommit igång!

Men men...en får va glá för det lella....som vi säger på ren västgötska!!

Hoppas ni alla har en go lördagkväll och att ni får en lika go söndag!

Lördagskramar
Fru Moschi
 

Kommentera inlägget här :