hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Myrkryp....

Myrkryp....

Sen ett antal veckor tillbaka så har vi upptäckt att de där små svarta envetna krypen som så ivrigt letar sig upp till värmen och kanske en liiiten liten smula med nåt sött i...in i små sprickor och vidare under golvet och golvlisterna.....ut mot den stora vida världen i hopp om att vårvärmen är här och att vi har lämnat lite brödsmulor åt dem som de kan plocka med sig ner i sitt bo.
*ler*
Vad de egentligen kommer till det är golvvärme i vårt kök.... och jaaa...det finns säkert ett par smulor här och där som de känt på långt håll.... MEN.... tji får de nu får Fru Moschi mailade Anticimex igår kväll och bad om hjälp!! Varje år så kommer de hem till oss och sprayar mot de små svarta krypen och lämnar en kasse med pulver och myrrbon så vi kan fortsätta vår myrkamp så länge det finns värme i luften.
De är så himla bra på Anticimex.... fick mailsvar i morse där en tjej skrev att de egentligen inte är i Hjo förrän nästa onsdag igen...men så länge skulle vi inte behöva vänta, så de kom hit med en kasse utrotningsmaterial idag!! Tack för det Anticimex!
*ler nöjt*

Efter att ha kommit hem från en tur till stan med LillKickan så hade myror börjat rätta in sig i leden och gå sina vanliga stråk på golvet i köket....fram med dammsugaren och "sprayspray"....ut med myrrbo och nu är kriget igång!!!

Det här är myrkryp som jag kan bekämpa och övervinna..... men...så många år tillbaka som jag kan minnas under alla de år jag har levt med min kroniska smärta, så har den här lite knepiga nervsmärtan också bjudit på myrkryp.
*nickar*

Ni vet hur det känns när en fot eller en arm har somnat och liksom domnat bort..... när känseln börjar komma tillbaka precis i det där läget där det gör ont och det pirrar, sticker, durrar och känseln inte har kommit tillbaka än....
*kollar runt för att se om nån känner igen sig*
... så där känns det i hela min kropp dagligen! Jag tänker inte på det hela tiden, det bara finns där och ibland så är det värre och det är då som tänker på att jag saknar det där lugnet i kroppen!!
*suckar lätt*

Åååhh vad jag saknar lugn och ro i kroppen
Det smärtande oroliga, retliga och enormt irriterande i min kropp toppas med ett myrkryp som jag aldrig någonsin kommer att bli av med. Inga sprayer, små insektsbon med gift i eller pulver biter på det här myrkrypet. Gift i form av alla mina starka mediciner är ju så klart en form av invärtes utrotning av myrkrypet och smärtan....men än så har jag ju inte råkat på nåt som vinner det där kriget!!

*ler lite*
Man kan inte vinna alla krig....så är det ju bara!! Ett krig som jag ska vinna....det är banne mig kriget om vårt köksutrymme och de sötsaker som finns däri.... det är mitt space, mitt gotta och här ska det baske mig inte va nåt myrkryp!!!

Torsdagskramar
Fru Moschi
 

Kommentera inlägget här :