hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Med skräck i blick....

Med skräck i blick....

Så var det söndag igen då...och shit....den är nästan slut den också!
*ser förvånad och trött ut*

Vi åkte ut i nya bilen efter morgonjavat för herr Faschi ansåg att nya lampor och vindrutetorkare behövdes...så mot Biltema!!
*pekar med ena armen rätt ut*
Ja Biltema.... där kan man tydligen hitta allt nuförtiden, så det var faktiskt lite kul att kika lite. Men jag är gift med en man som verkligen.... VERKLIGEN hatar allt som har med affärer att göra!!
Det är nåt speciellt som händer med honom bara jag nämner ordet AFFÄR eller HANDLA, lyckas jag väl få med honom så ångrar jag ganska så snabbt att jag ville ta med honom!!
*skakar lätt på huvudet*

Redan innan vi kommer in i affären så ser han ut som en skräckslagen rådjursunge i billyktornas sken när den upptäcker att den snart är på väg att bli överkörd!!!
När det sen visar sig att den inte blir överkörd utan bara panikslagen.... och stampar omkring stressat med ben åt alla håll och gör allt för att hitta ut i skogen till mamma igen.... Kan ni föreställa er?!
*kollar runt*
Ja fast herr Faschi letar efter utgången och tillbaka till tryggheten i bilen igen!!
*höjer ögonbrynen och suckar lätt*
 
Så det är alltid lättast att handla själv, karln stressar mig något vansinnigt och det slutar alltid med att jag blir förbannad på honom och att vi inte fått med oss det vi skulle ha handlat hem!!
Ibland tror jag att han verkligen gör sig till när han irrar omkring och letar.... vimsande till höger och vänster och ställer en massa frågor och ifrågasätter varför jag tar med nåt som inte står på listan!!
Han vet nog allt att jag blir galen på honom och väljer att handla själv nästa gång igen...... ALLA som handlar till ett hushåll där folk äter mat vet ju att man kan komma på saker man saknar i skåpen när man ser dem i affären. Att sitta och skriva listor hemma hjälper inte alltid för att man ska komma på allt man behöver och visst...man kanske är lite mer förberedd och så....men ärligt...HUR MÅNGA GÅNGER får ni med er listan ni skrivit?!
*ler och blinkar med ena ögat*

När herr Faschi sen saknar något när han blir sugen på nåt eller vil ha kaffe eller så....och det inte finns hemma...så får han vara utan för att han stressade sin fru så in i helsike i affären så att det inte kom med hem!! Nu kan jag inte påstå att han gnäller speciellt ofta över att det inte finns hemma i så fall...men jag ser i ögonen... de där två som så skräckfyllt såg till att vi kom ut ur affären strax innan vi gick in i den...de ändrar karaktär och ser mer ut som Bellas lilla Lurving när han ser ynklig och bedjande ut, medans han slår ner sig i soffan modslaget och låtsas som att han inte är ett dugg besviken!!
*ler*

Japp.... så där skräckfyllt "rådjuribillyktoraktigt" gick det till på Maxi idag...samtidigt sms:ade jag med Prinsessan och skulle tänka efter så vi fick med det vi skulle....och samtidigt som herr Faschi ältade på om att han hade koll på listan minsann!!
Det får mig kvickt ur affären och sen känner jag hur energin runnit ur mig...jag kan inte påstå att den fylldes på speciellt mycket av att stryka kläder OCH ha OS på tv:n samtidigt sen på eftermiddagen!
*skakar tungt på huvudet*

LillFisen var dock här en sväng och han blir jag ju alltid glad av.... underbara unge!! <3

Imorrn bitti blir det tandis tidigt...inget kul sätt att starta nya veckan på, men jag hoppas på att min ena tand ska bli lagad ordentligt och att jag inte behöver så många gånger till den här omgången av tandisbesök....det är ju tur att jag har en rar och omtänksam tandläkare och även så tandsköterska.
*nickar och ler*

Söndagskramar på er alla som vill ha, hoppas ni har haft en go helg!!
Fru Moschi


Kommentarer :

#1: Mr & Mrs Blues

Grattis till både de 28 gemensamma åren och det nya bilinköpet! En riktig höjdarhelg med andra ord! Jösses vad tiden går...men, har man roligt tillsammans så känns det som en lätt match att åren tillsammans bara tycks flyga iväg. Vi önskar er båda en fortsatt fin vecka :-)
Kramar från oss i Örebro

Svar: Tack goa Mr & Mrs Blues, ja det har varit en höjdarhelg....ett höjdarliv kan jag nog ta mig lov att säga trots de skarpa svängarna som varit m sjukdomar. Ha det bäst ni också....ser fram emot att ses snart!!Lööv och pössar
Fru Moschi
Fru Moschi

skriven

Kommentera inlägget här :