hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Man får ju vad glad för att man har färg....

Man får ju vad glad för att man har färg....

Sitter och funderar på det här med "gröna fingrar".... ni vet, om man har väldigt god hand för blommor, växter och gräsmattor och annat grönt som växer!

Båda mina föräldrar har just såna fingrar....de är så gröna att alla andra som har gröna fingrar ser ljusgula ut!!
*nickar lite*

Det har inneburit att jag alltid fått höra "Den där behöver lite vatten" eller "Den där måste ha mer jord" eller " De där kan inte stå i norrfönster" eller "Den där får du aldrig till att återkomma till liv igen"... *skrattar*... jag är så usel på växtlighet så det är inte sant!!
Herr Faschi vattnar ALDRIG blommor inomhus..... verkligen ALDRIG!! Och om de blommor vi har utomhus på sommartid ska få vatten så får jag göra det själv eller så får jag säga till honom och då suckar han och menar att det minsann inte var han som ville ha blommor i år heller......
*ler lite*

Jag älskar verkligen blommor och jag vill så gärna ha gröna fingrar, men det är bara att konstatera att mina fingrars färg mer är åt det blågula eller röda hållet..... Det blågula kommer sig inte av att jag är ursvensk och målar svenska flaggan på händerna...nej, det är mer för att jag är lite....näääee...jag är inte LITE utan VÄLDIGT klantig och klumpig av mig!!
Jag fastnar i lådor, snören, bildörrar, rullgardiner, örat på kaffemuggen, kylskåpshandtaget, brevlådan....jaaa, precis allt som går att fastna i...... *nickar*..... och fastnar jag inte i nåt som ger mig blåmärken så skär jag mig eller bränner jag mig på allt ifrån papper när jag öppnar posten till plastförpackningar med vindruvor eller när jag läser en tidning som har små häftklamrar på sig, bakplåtar, ugnen, strykjärn, värmeljus, kastrullock.....listan kan göras hur lång som helst på saker som jag skadar mig på dagligen och bidrar till att mina fingrar bär färgen rött titt som tätt!

Så min önskan om gröna fingrar känns eoner ifrån att det någonsin skulle kunna bli en sanning för mig. Så jag gör mitt bästa med att se till att blomsterhandlarna kan få en möjlighet att se till att deras företag kan gå runt...
Jag lovar, jag gör allt jag kan för att de ska överleva och tom "blomstra"....hehe...

Jag vill gärna tro att jag har varit trädgårdsmästare eller blomsterhandlare i något av mina tidigare liv...bara för att jag är så galen i blommor. Eller så är det bara en så stark önskan om att ha lite gröna fingrar som gör att jag dras till blomsteraffärer och den där lilla hörnan på ICA där man kan köpa snittblommor....fast jag egentligen bara skulle köpa mjölk så blev det ett par buntar tulpaner och gärna nån lilja eller två!
*blinkar med ena ögat*
  Ljuvligt!!

Jag har också en himla tur för jag har vänner och bekanta som med jämna mellanrum förärar mig med vackra blommor. Jag tar alltid kort på dem, för jag vill kunna se dem när de har gått vidare till blomsterhimlen!
*ler*
 

Så mina vänner.... jag har alltså för längesen gett upp min önskan om att ha lika gröna fingrar som mina föräldrar....
Eftersom jag inte vill vara totalt färglös så har jag accepterat fingrarnas blågula färg och när inslag av rött dyker upp så försöker jag att se det positivt och tänka att det kunde ha varit värre.... jag har ju ändå fingrar MED färg!

En bukett till er alla och envar med just den blomman som just DU älskar från mig!!

Tisdagskramar
Fru Moschi


Kommentera inlägget här :