hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Jag kommer aldrig sluta med att göra det!!

Jag kommer aldrig sluta med att göra det!!

 Jag är en av dem på facebook som gillar att skriva <3 till de jag tycker om eller om jag vill understryka en hjärtlig kram eller hälsning!
*ler stolt*

Men jag har också uppmärksammat de som INTE gillar dem och jag funderar lite över vad det kan vara som gör att man lägger energi på att reta sig över en symbol som betyder kärlek, omtanke och vänlighet!!?
*ser frågande ut*

Facebook är full av symboler, förkortningar, tecken och smileysar där vi alla visar på hur vi mår eller vad vi ska göra eller annat.... som tex TGIF.... LOL... OMG.... med flera.
Dessa förkortningar ser vi väl framförallt hos den yngre generationen och när det gäller mig personligen så har det tagit tid innan jag lärt mig vad alla förkortningar står för...men det kan ju bero på att jag är av den lite äldre generationen....förväxla det dock inte med den lastgamla generationen nu bara!!
*ler och blinkar med ena ögat*

Finns det några oskrivna regler kring för hur ung eller gammal man "får lov" att vara för att använda sig av de olika tecknen eller förkortningarna?
Jag bara undrar...  jag för min del använder mig i stort sett aldrig av de engelska förkortningarna men gärna smileys och hjärtan. De förklarar kort och koncist mitt dagsläge eller det jag känner under just den statusuppdateringen jag skriver.

Jag skiter fullkomligt i hur ni skriver era statusuppdateringar..... totalt och fullkomligt!! För era statusuppdateringar är just ERA, vill inte jag eller nån annan läsa dem så använder man sig av den där scrollningsfunktionen ni vet!!
*ler*
Det är ju precis på det sättet som just DU uttrycker dig som gör att man känner din personlighet i det du skriver!! Då kan jag inte riktigt förstå varför man retar sig på <3..... är man allergisk mot att se detta rosaröda fint formade tecknet, får man kväljningar eller känner ilska?! Alltså...vad är det som händer när man retar sig just på <3?!

Alla de som inte gillar dessa fina <3 kommer antagligen inte må så gott när den här dagen är över!! Eftersom det är Alla Hjärtans Dag idag som svämmar facebook över av mängder av hjärtan i olika former och färger...underbart!!
*ler*
Det är inte så att jag känner mig hippieaktig och vill dela hjärtan och peacemärken med alla och envar för att "Don´t make war, make love!".... nääee, jag tycker bara det är rart och omtänksamt!

Om man inte gillar dem och känner att man måste dela med sig av hur himla jobbigt det är med alla dessa <3 och hur fånigt det är av oss som gillar dem...så tycker jag att man kan fundera på vad det är som får en att reagera så på en positiv sak!
Har man fått för lite kramar som barn, är man alldeles förkrossad efter en tonårskärlek som bröts för 30 år sen, känner man sig oälskad själv, känns det lite skrämmande och otäckt att dela med sig av kärlek till andra så öppet som det ändå blir på facebook?!

Jaa, jag undrar verkligen... för vi delar med oss av så enormt mycket annat på facebook, så fort vi tar oss ett gott glas vin eller en whiskeypinne, när vi verkligen hatar jobbet på måndagar och hur man längtar till att jobbet ska vara slut och det äntligen ska bli fredag, att det är ett j-a väsen på ungarna i badhuset eller hur äckligt det luktar om någon i ICA-kön, om den j-a timmeslånga bilkön eller hur jobbigt det är att följa med sina barn på matcher en tidig söndagmorgon för att det är lite tungt i pannan efter kvällen innan eller när det går pissdåligt för nån idrottare i en OS-gren!!
*hämtar andan*
ALLT detta vi delar med oss av ligger det oftast en eller flera känslor i.... och det är var och en av eras känslor!! Alla dessa känslor är viktiga för att vi alla ska kunna kommunicera med varann och kunna känna med varann i olika situationer. För det är väl ändå så att man gör statusuppdateringar för att man vill dela med sig av till andra för att kanske få lite medhåll eller beröm eller en kram eller stötta på nåt vis?!
För skulle det inte bli tråkigt om vi bara skriver Dricker kaffe, sitter på toa, jobbar, äter, cyklar, gymar, badar, handlar osv..... det blir ju kanske bara lite mer en infosida då inte ett ställe där man tar del av varandras liv och kan få förståelse för varandra eller ta emot kärlek och pepp och även få en kram när man känner att livet känns skit!!?

JAG tycker att vi ska vara glada över att folk vill dela med sig av <3....man måste inte själv skriva dem till höger och vänster....man behöver inte skriva ett enda <3 någonsin.... men tyck inte illa om dem, för de står för allt gott vi behöver för att många ska känna att det är lättare att ta sig igenom måndagen eller den tidiga morgonen i badmintonhallen eller den långa bilkön!!
*ler och blinkar med ena ögat*

Jag kommer att fortsätta att skriva mina <3 men jag är inte dummare än att jag försöker att utläsa vem som gillar att få dem eller inte....sen kommer jag säkert göra ett misstag eller två och ge nån ett fast den personen HATAR när folk skriver dem...men jag hoppas att jag kan bli förlåten då och att den eller de personer som råkar ut för ett sånt <3 inte mår dåligt för länge efteråt!!
*har ironi i rösten och blinkar med ena ögat*

Önskar er alla en fantastisk ALLA HJÄRTANS DAG!!!

TGIG
Fru Moschi
 





Kommentarer :

#1: G

♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥

Svar: Du e go du..... massor av fina <3 till dig vännen!!Pöss
Fru Msochi
Fru Moschi

skriven

Kommentera inlägget här :