hittarecept.se frumoschi.blogg.se - En vän har gått bort......

En vän har gått bort......

Jag har fått mail två dagar i rad nu från EUBANK FUNERAL!!
*skakar lätt på huvudet och ler*

Så här stod det i mailen:
For this unprecedented event, we offer our deepest prayers of condolence and
invite to you to be present at the celebration of your friends life service on Tuesday, February 11, 2014 that will take place at Eubank Funeral Home at 11:00 a.m.

Please find invitation and more detailed information about the farewell
ceremony here.

Best wishes and prayers,
Funeral home receptionist,

Ishaan Rios

Det var gårdagens mail...nu på morgonen fick jag ett exakt likadant från en Alexander Mathis.
SJÄLVKLART fattar jag att det är galenskaper på gång, men jag tänker....om de ska luras så kan de väl ändå ha lite koll på vad de skriver.
Igår var det den 11 februari 2014. Hur jag skulle hitta dit till kl 11 härifrån Sverige och till Eubank som jag antar att den förmodade begravningsbyrån ligger har jag ingen aning om och än mindre när de skickar samma mail idag...med gårdagens datum som planerad dag för ära min bortgångne vän.....som jag inte har en aning om vem det skulle vara!
*blinkar med ena ögat och skakar åter på huvudet*

Om de ska luras så kan de väl ändå försöka vara trovärdiga!! Om vi människor är så lättlurade och tros vara korkade att gå på sånt här så visar ju de att de är ännu mer korkade som inte tar sig tid och kolla datum i sina massutskick!! Så svårt är det ju inte att få till det!!

Det sorgliga i detta är ju att det finns folk som blir livrädda och oroliga såklart.... de läser att en vän gått bort och klickar genast för att ta sig vidare i informationen. Nu har jag ju ingen aning om vad som händer när man klickar på HERE i texten.... men man kan ju ana! Att skrämma upp folk på detta viset är ynkligt och gör mig förbannad....fast det hjälper ju inte när jag inte har någon att rikta ilskan emot då Ishaan och Alexander med all säkerhet heter nåt annat i verkligheten.....


Det är faktiskt första gången jag får just ett sånt här brev, för många år sen cirkulerade Afrika-breven och jag har fått från advokater och banker som vill ha mina personliga uppgifter för att ge mig ett par miljoner kronor som jag ärvt.

Att livnära sig på att lura folk på detta viset måste väl ändå vara ganska så tufft i dagens läge där folk informerats om detta i media hur länge som helst nu..... eller?!
*ser frågande ut*

Handlar det bara om ett rent virus så är väl den eller de som skickat mailen lycklig om det bara finns en som klickar sig vidare!!

Jahaja....får se om jag får ett nytt imorrn igen!!
*ler*

Onsdagskramar
Fru Moschi

Kommentarer :

#1: Mizca

Svar: Vad roligt att du kommenterade!
När jag berörs så vill jag gärna att alla skall veta. Och det är ju bra att det uppmärksammas för jag förstår att flickor som råkar ut för det i tidigt ålder har svårt att erkänna sig sjuka.

Nu har din dotter riktigt härligt hår så jag förstår att ni tycker det är roligt att ni håller på med olika frisyrer!

Svar: Det är ju superfint som medmänniska att dela med sig som du gjorde...tack för det! Bella utbildade sig till frisör tom... så att hon är fäst vid hår är ju solklart..haha!! =)
Fru Moschi

skriven

Kommentera inlägget här :