hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Det bidde en Juke......

Det bidde en Juke......

Så vad då dagen jag väntat på så länge och dagen som jag gäckat en del av er med att göra er nyfikna som tusan över..... också var det bara en bil till Fru Moschi!!
*ler och blinkar med ena ögat*

 Här klappar jag nöjt på den nyinköpta bilen som vi döpt till ALF!! *ler*

Det är en Nissan Juke och den är fyrhjulsdriven, automat, navigeringssystem, backkamera, bluetoothsystem och guuud vet vad. Lite pga mitt fullkomligt otekniska sinne döpte vi bilen till ALF = Alien Life form.... Förhoppningsvis så tar herr Faschi fram sitt oklanderliga tålamod...som jag vet att han kan ha...när han ska lära sin fru alla knappar och touchskärmstjilevippar och sånt!
På god vilja kan jag komma långt...så jag ska banne mig lära mig! Jag menar...jag kan ju faktiskt behöva navigera mig till olika ställen och behöva backa in i ett trångt utrymme och då vore det ju toppen om jag slipper ringa maken och fråga hur jag ska göra eller helt enkelt får åka hem igen för att jag inte kan hantera min bil!!
*blinkar med ena ögat*

Jag kommer återkomma till det ämne återigen antar jag... kanske pga både ilska och glädje över ALF och de tekniska bitarna som kommer att sätta mina hjärnceller på prov!!
*ler*

Nog om bilen.... jag fick ett kul mail med erbjudande om att få bli länkad till en sida på nätet gällandes mina recept... funderar på det faktiskt....har nämligen funderat på att lägga fler av mina recept här på bloggen...då de inte gör så mycket nytta i mitt köksskåp!

Nu ska jag soffmysa med herr Faschi.......lite chips och de där ostigt goda spröda hjärtana och nåt gott att dricka till, sen blir det natta!!


Fredagskramar
Fru Moschi
 

Kommentera inlägget här :