hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Go vän + semla = Gofika

Go vän + semla = Gofika

Idag har jag haft gofrämmat.... min "äldsta" vän Cari kom med mina favvosemlor från Brages i Tibro och som vanligt så sprang tiden iväg!!
Jag älskar semlor.... nästa gång vi ses Cari så ska jag bjuda på mina egenbakade!!
*tittar på vännen*

Vi har känt varandra sen vi var 4 år unga... herregud hörrni....det är ju hur längesen som helst som vi var 4 år!!
*stirrar storögt och skakar lätt på huvudet*

Vi har gått hela grundskolan i samma klass och när jag och herr Faschi var i Örebro under några år så tappade vi kontakten lite, men när vi var åter i trakterna så återupptog vi den.
*ler*

Våra barn har kunnat följas åt sen de var små och det har blivit semesterresor och storhelgsfirande tillsammans under många år och nu är barnen stora...och jag och Cari är fortfarande väääääldigt unga mammor!
*blinkar med ena ögat*
Vår goa ungar på Öland för lääängesen!!

Vi har känt varann i FYRTIOTVÅ ÅR!!!!!
*ser förvånad ut*
Tusan hörrni..... *rusar till spegeln*.... mmm... det börjar allt synas.... åldern sätter spår i min hy och de där välkända kråkfötterna har allt satt sig där de brukar sitta på damer i min ålder.... men vet ni.... jag bryr mig inte ett ögonblick!!
Tvärtom...jag stortrivs med att vara över fyrtio år och jag kan känna att jag bara har goa år framför mig!!
*ler brett*
Hade det inte varit för att skröpplet till kropp gör sig illa påmint hela tiden så hade jag faktiskt känt mig som tjugofem bast ung!! I sinnet känner jag mig inte äldre, smärtan som drar i mig hela tiden gör min kropp mycket äldre än den är på mitt födelsecertifikat!
Jaja...nu är det som det är med krôppaskrället och inte går det göra nåt åt det, så jag gillar läget....njuter av att vara på mitt fyrtiosjätte år och ser fram emot minst lika många år till!

Jag ser fram emot att få följa Caris barn och våra barn under många många år och förhoppningsvis få uppleva att både Cari och jag blir far och mormödrar!
*ler nöjt*

Tack Cari för din vänskap och för att våra fikastunder och andra tillfällen vi träffas alltid känns lika varma och hjärtliga, jag ser fram emot att ses snart igen!

Onsdagskramar
Fru Moschi

Kommentera inlägget här :