hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Fytta in hos en annan karl och hans ungar....

Fytta in hos en annan karl och hans ungar....

Slappar framför tv:n och zappade runt lite bland kanalerna för att fastna på kanal 7..... Wife swap heter programmet och ja det är precis vad det låter, man byter fruar med varandra. Inte på ett swingeraktigt sätt utan fruarna som också är mammor får byta familj med en annan kvinna under två veckors tid.
*höjer ena ögonbrynet*

Första veckan så får hon leva efter husets regler och veckan efter så får familjen leva efter utbytesmammans regler!
Jag blir svettig bara av att titta på programmet!!
*torkar en svettpärla i pannan*

ALDRIG någonsin skulle jag vilja vara en utbytesfru/mamma... nooo way!! Trotsiga tonåringar, mansgrisiga karlar, skitiga hushåll, känslolösa familjerelationer, respektlösa familjemedlemmar.... jag kan göra en lång lista av sånt jag är livrädd för... eller verkligen bara ogillar ordentligt!!
*nickar och ser allvarlig ut*

För att inte tala om hur skräckinjagande jag skulle kunna vara för den familj som var tvungen att ta emot mig!!
*skrattar*
Nej, det skulle aldrig bli riktigt bra det där.... jag tror inte att herr Faschi skulle vilja byta fru heller för den delen...han vet vad han har men har ingen aning om vad han skulle kunna få. Det skulle ju självklart kunna bli ett så fantastiskt byte för hans del att han skulle vägra att byta tillbaka..och med risk för det så skulle jag inte ens i min vildaste fantasi vilja fundera på att göra ett sånt byte!!
*blinkar med ena ögat och ler*

Det finns ju uppenbarligen folk som vill göra såna här byten och sen tv-kanaler som vill göra lite pengar på att filma dem och sen finns det ju folk som jag som tittar på det!!
Jaaa, det är lite underhållande fast jag tycker att det verkar helkorkat.... men att som idag se en karl som varit gift med sin fru i 20 år vara så fruktansvärt egoistisk och självupptagen och bara syssla med sånt som han själv gillar, hjärntvättar sina barn till att kuva sin mor och han tvingar sin kvinna att göra allt i hushållet i ett hus som är fallfärdigt.... när den nya frun påpekar att han är en ganska så mansgrisig och ocharmig man som inte gör något alls för att vara snäll eller kärleksfull mot sin fru, så svarar han.... "Då hoppas jag att hon flyttar härifrån när hon kommer tillbaka om det inte passar henne!"

Eeehh.... jaa, när jag såg det så blev jag ilsk... snudd på överdrivet asförbannad... ja det är ju ändå bara ett tv-program...men ändå... jag blev upprörd över hur man kan va så känslolös och kall mot den kvinna man valt att starta familj med och ingått äktenskap med!! Kvinnan lever nästan under slavförhållanden, enda skillnaden var att man inte fick se henne få prygel!!
*skakar på huvudet*

Jag må va gnällig och trött och tjatig på herr Faschi ibland när han inte ser allt som behöver göras här hemma, men herreminje vad jag är glad över att ha just MIN man som make!! Jag gör allt jag kan för att ta hand om honom, våra barn, hus och hem och fritid och kärleksliv...vilken inte alltid blir hellyckat med tanke på att min kropp är skröpplig och jag är begränsad till att göra vissa saker.... som att ha ett vilt sexliv  där man klänger i kristallkronan och åmar sig eller knäskura väggarna när jag veckostädar och bestiga Mount Everest på semestern.... *funderar på allt jag inte kan göra*.... men jag gör mitt bästa och jag vet att herr Faschi inte skulle kräva mer av mig, för han har inte så höga krav på sig själv heller!
Han är den snällaste man jag kan tänka mig, han skulle aldrig göra nåt som skadar mig eller göra mig ledsen med flit!!
Han älskar mig som jag är.... det gillar jag... han har aldrig någonsin påpekat att jag är tjock eller att jag skulle behöva tänka på vad jag stoppar i mig eller att jag skulle behöva göra nåt åt den breda bakändan jag bär omkring på... *skrattar*...kom tänka på vad han sa till mig för många år sen när jag frågade om han tyckte att jag var tjock.....
"Älskling, din bak är lika stor som hela Asien...och jag ÄLSKAR att åka jorden runt!"
*ler*
Kan man göra annat än att älska honom för det?!
Vi har en ganska tuff jargong oss emellan, mycket ironi och vi gillar att "slänga käft", men allt det är med en enormt stark kärlek oss emellan! Jag kan inte tänka mig att leva utan honom och jag är så lycklig över att han är far till mina barn!

Karlarna i tv-programmet jag tittade på skrek till både sin egen och utbytesfrun att de är feta kossor...detta trots att de själva var rejäla karlar a´la XXXXL... då kanske självinsikten är lite rubbad om man anser sig ha rätt att påstå nåt sånt om en annan människa.... och nej, jag tycker inte man har rätt att kalla någon annan för fetknopp eller strandad val ens om man är en XS...INGEN får tilltala andra människor på det viset!
Att den enorma brist på respekt och kärlek från mannens sida bara får fortgå och att tom barnen i huset tycker det är okej att mamman behandlas så illa är skrämmande. Det är självklart inget nytt för mig, jag har haft patienter som varit halvt ihjälslagna av sina män som går tillbaka till dem så fort de blivit omplåstrade.... jag är fullt medveten om hur illa det är ställt i många familjer.
*suckar och skakar på huvudet*

Men när jag så på det här programmet idag så högg det till i mig inombords och jag kände sån enorm tacksamhet över att jag fått en så underbar man att älska och bli älskad av. Tjugoåtta långa år har vi haft tillsammans och jag vill inte föreställa mig ett liv utan honom.... jag var sjutton och han var nitton när vi träffades, vi har liksom växt ihop och jag bara älskar det!!
*ler brett*

Önskar er alla en sketago dag!!

Torsdagskramar
Fru Moschi

Kommentera inlägget här :