hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Fräscha cupcakes

Fräscha cupcakes


Cupcakes ledsnar man väl aldrig på eller?! Man kan ju göra hur många varianter som helst, ibland när jag känner mig något lite extra kreativ så pillar jag gärna med lite marsipandekorationer.... det är ju obegränsat med möjligheter pp dekorationer och smaker. Det är ju bara din egen smak som begränsar hur du vill ha dina "cuppisar"-
*ler*

Recept på muffins:
125 g smör el. margarin      
1,5  dl strösocker     
2 ägg      
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver      
1,5  dl  mjölk
saften från en pressad citron o riv gärna ner lite av skalet också.

Smält smöret och vispa socker och ägg riktigt vitt och poröst. Vänd i de torra ingredienserna och smöret, sen i med mjölk och citronen
Gräddas i 200 graders temp i ca 10-15 min eller i ditt cupcakejärn tills de blir gyllenbruna.

Recept på frosting:
60 g  mjukt smör 
5 dl  florsocker 
1 tsk  vaniljsocker 
1 msk  färskpressad citron, saften 
100 g  Philadelphiaost 
Några droppar valfri karamellfärg

Blanda allt i rumstempererat smör så det blir en jämn och smidig smet. Vilken färg du vill ha bestämmer du själv, men jag körde på gult eftersom jag har citron i smeten!
Bred ut frostingen på dina muffins när de kallnat eller spritsa vackra mönster. Dekorera med det du själv har hemma eller tycker är fint eller snuskigt gott!


Mums
Fru Moschi

Kommentera inlägget här :