hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Ordning och reda....

Ordning och reda....

Vad är det med mig eller?! Jag måste ju vara en av världens mest urbota slötänkande, oorganiserade, förvirrade, lättdistraherade kontrollfreak!!
*slår ut med armarna och skakar på huvet*

Jag är så sabla bestämd och inriktad på morgonen när jag planerar min dag och sen räcker det med att jag öppnar dörren till garderoben i hallen och hittar några ljuslyktor jag inte haft framme på länge....sen ballar det ur!!
*nickar bestämt*
Nu är det kört..... jag viker tvätt och lägger i två fina högar...min och makens, torkar toagolv, hämtar posten, går ut i förrådet med ett par krukor.....tar med ett par andra krukor in, fast jag bestämt inte skulle ha kvar dem alls när jag rensade förrådet i somras.... tar en glass när jag ändå går förbi frysen och passar på att torka av en köksbänk samtidigt som jag lyfter ena foten som precis når en låda som gapade öppet, vilket jag retade mig på samtidigt som jag tog tag i en tom mjölkkartong som väntade på att komma ut i cykelskjulet.....
*hämtar andan*
.... ut till cykelskjulet och på vägen dit så greppar jag några halvdöda växter som blåst iväg på marken, vidare in på altanen där jag ställer mig och funderar på om jag ska ta min eller makens strykhög först.... funderar vidare medans jag går in igen och tänder några värmeljus för att jag kommer på att det känns lite mörkt och ruggigt....mot medicinskåpet, skröpplet är vidrigt och jag måste ta en extra morfintablett så jag orkar med mig själv.

Jag öppnar medicinskåpet och ut far ett par plastflaskor.....den ena hade några droppar vatten kvar i botten som SJÄLVKLART hamnade i klyftan på framsidan av kroppen....*pekar på brösten*... jag suckar och hämtar lite papper, upptäcker då nåt som ligger på golvet och ser ut som nån luddig liten dammgrej...när jag tar tag i den så rör den sig och det visar sig vara flugan jag jagat i tre dagar nu!!
Jag skriker och kväljer mig....rusar till vattenkranen och tvättar bort den förskräckliga känslan av kryp mellan fingrarna!
*ryser*
Tillbaka till medicinskåpet och skyndar mig att kasta in tabletten i munnen.... missar munnen och tabletten ramlar ner på golvet...ner på alla fyra och letar efter den där lilla kapseln... hittar den men får inte tag om den för jag har ju problem med mina fingrar så ibland är det lite extra lurigt att greppa smått... slickar lite på fingret så jag får med kapseln upp, slänger in den i munnen och kommer på att jag inte har något att dricka.
Den börjar smälta och smakar kadaver....sköljer till slut ner den och sätter båda armarna i sidorna och blänger till på de två fula benjaminfikusarna som står på köksgolvet.
Jag tog ner dem från sonens rum när jag städade där igår....vad f-n ska jag göra av dem nu då?!
*suckar och ser frågande ut*
Slänger på lite av det sista vattnet i glaset i krukorna för av någon konstig anledning kan jag bara inte låta halvdöda växter stendö innan jag har bestämt mig helt och hållet för om de ska kastas eller ställas ut i tvättstugan....så länge....

Nu ligger jag i soffan igen....kom på att jag behöver ringa vårdcentralen och förnya recept, skulle gjort det redan i förra veckan, men ni vet....det är lite mycket nu!!
*blinkar med ena ögat*
Zappar lite mellan kanalerna på TV och konstaterar att det bara är gammal skit.... vrider huvudet liiite mer åt vänster och upptäcker att jag har satt på strykjärnet för flera timmar sen...just det jag, ska jag börja med makens eller min tvätthög?!
*sätter huvudet mellan händerna och ser trött ut*

Kramar
Fru Moschi

Kommentera inlägget här :