hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Försoffad!

Försoffad!

Tänk att vår soffa i vardagsrummet hemma är så himla go... så vansinnigt trygg, varm och inbjudande!
*ler brett*

Det är den absolut bästa soffa vi har haft i vår ägo maken och jag!! När vi köpte den för dryga 5 år sen så hade jag lite sjå med att övertala maken till att vi skulle ha en tygsoffa den här gången. Vit skinnsoffa....brun och sen sandfärgad...det räckte, jag skulle bara ha en grå stor tygsoffa!!
När vi hittade den här så fastnade jag för den direkt...lite som när jag träffade maken för första gången..
*blinkar med ena ögat*
....jag kunde inte slita min blick från den och än mindre glömma den OCH längta efter den när vi äntligen slog slag i saken och beställde den!
Vi fick vänta ganska länge på divansoffan och några veckor ytterligare på "hångelsoffan" som vi kallar den. Det är egentligen en fåtölj....en enorm fåtölj som man kan sitta två i ...lite tätt och mysigt sådär!
*ler*

Om jag har varit hemifrån en längre stund och känner mig lite trött och sliten tex efter att ha varit och storhandlat....då längtar jag efter min goa divan där jag kan slänga ut min lekamen i sin fulla längd och bara vá!!
Det är nästan så att jag börjar att knä och plana ut lite redan när jag är i hallen....halvvägs fram till målet....
*böjer mig ner på knä och visar*
..det känns så där gött i magen att nästan...nästan vara framme!! Åååhh så gudagött dä ä å va framme sen rå!!
*med vääääldigt bred västgötska i uttalet*

Ögonlocken fladdrar lite och jag får ett brett leende på läpparna av att snart få sjunka ner i min vrå i min sköna soffa... tänk att min lilla lilla värld i soffan i vårt lilla vardagsrum i vårt lilla hus i lilla Hjo i lilla Sverige...är så himla underbar!!
*slår ut med armarna*
Nu ligger jag här och har laptopen vant i knäet...knapprandes på tangenterna sådär mysigt medans fläkten i köket flåsar lite för att ta hand om matoset från köttet som maken precis stekt...nu sitter han intill och knapprar på sin laptop. Han jobbar hemifrån och har gjort det till och från hela helgen, men det gör  mig inget...för han sitter ju intill i vår goa soffa och jag kan när jag vill sträcka ut en hand för att få hans hand att hålla i eller säga "Aj lööv joo bäjbö" och få en kärleksfull blick, ett leende och ett svar tillbaka där jag får bekräftat att han lööövar mäj mä!!
*blundar lite och ler nöjt*

Kan inte begära så mycket mer av livet nu känner jag.... jag har det gött här i min lilla bubbla! Kroppen värker illa...riktigt illa av väderomslaget, men vad gör det....idag gör det ingenting, för jag har det så gött i soffan som alltid är lika varm och välkommande!!

Önskar er alla en supergo kväll!!

Söndagskramar
Fru Moschi
 

Kommentera inlägget här :