hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Små eller stora projekt...alla driver min make till vansinne!!

Små eller stora projekt...alla driver min make till vansinne!!

 De som känner mig vet att jag alltid har ett stort, litet eller lagom projekt på gång!!
Nuförtiden så måste jag vara tålmodig och vara beredd på att ett väldigt litet projekt kan ta enorm lång tid eftersom skröpplet och lusten....och framförallt energin måste finnas där *hummar lite* för jag har en förmåga att dra fram en massa och sätta igång för fulla muggar för att snabbt få ett platt fall och blir matt bara av att titta på allt jag släpat fram.
*suckar åt mig själv*

Tydligen så är det nåt som går i släkten...det här med projekt!! Vi har mycket tankar, vilja och ideér och är envisa som bara den!! *ler*
Min morbror Ove och bortgångne morbror Bengt är/var makalösa på att använda varenda liten brädbit i nåt bygge eller spara på den för att plocka fram om någon annan behövde den vid ett annat tillfälle!!
Min bror Nicke är som totalt avgjuten av dessa morbröder.... han tom står o går som dom gör!!

Jag vill mena på att vi är väldigt praktiskt lagda i vår släkt, jag har en mor som varit sömmerska och skriver o ritar som en gud, hon har en gåva som hon missat smitta av sig till mig med....att ha gröna fingrar, hon och pappa hade världens finaste trädgård. Jag har en moster, Kerstin.... som är den som lärde mig att frissa hår hon har också gröna fingrar och skriver vackert och jaaa allt hon tar i blir vackert på nåt vänster. Mina morbröder har uppfinnargenerna i sig och snickrandet och grejjande i trädgård var/är oändligt!
*ler o nickar*

Så jag har väl dessa gener i mig antar jag, viljan finns där och ideérna är många, men som sagt....det kan ta tid!!
Just nu har jag ett litet projekt och det är att måla om och klä om en stol till Prinsessan. Jag köpte tre stolar förra sommaren tror jag det var om inte förrförra...*ser fundersam ut*... jag målade om och klädde om två av dem direkt för de skulle in i vårt nygjorda sovrum, den tredje stolen ville Prinsessan ha och den skulle inte vara i samma färg som mina.... så den hamnade i förrådet....*spelar en snutt skrämmande ryslig musik*...Hua, det som hamnar där kanske man aldrig någonsin återser!!! Där finns allt mellan himmel o jord.... Herr Faschis gamla leksaker tar en del plats....jag trodde våra barn skulle få nöje av dem när han tog hem dem från sitt föräldrahem....*skrattar högt*...näpp...se det var inget som man kunde plocka fram o göra sönder inte!!
*ler åt maken*
Jag för min del...har inte haft en enda leksak kvar från min barndomstid....mors alla 13 dagbarn hon hade dagligen fick använda dem och det tycker jag var toppen för då slapp jag ta med mig det när jag flyttade som 19-åring!! *blinkar med ena ögat*
Jag är ingen samlar, jag kastar eller ger bort det jag inte vill ha utan problem.... Herr Faschi kastar helst inget....nja "mina" krukor då...de bryr han sig inte om, men allt annat kan vara bra att ha!

Såååå...anledningen till att Herr Faschi inte gillar mina projekt är att antingen så har jag röjt till det värre i förrådet för att få ut de grejjer jag ska ha....sen verkligen hatar han målande, även fast det inte är han som målar!! Det är nåt med en färghink, penslar och rollers som får honom att bli smått skogstokig!!
*nickar nästan lite förtvivlat*
Medans jag blir kolugn av att måla, jag älskar det rofyllda med att dra penseln över nåt som jag tycker är fult och se hur fint det blir när det blir nymålat....det gör mig glad!!

Mina större projekt som jag får på hjärnan med jämna mellanrum brukar ju inkludera maken på nåt vänster. Jag kan ju inte tapetsera eller spika och lyfta tungt med det här skröpplet till kropp, så då behövs ju maken!!
Han verkligen ogillar mina projekt galet mycket!! Han tycker att allt är bra som det var innan....det är finurligt och besvärligt att övertyga honom om att just det här projektet är det mest fantastiska och genialiska projekt jag någonsin kommit på!!
*slår ur med armarna*

Det kan ta lång tid....verkligen låååååång tid att övertyga honom!! Ibland är han inte ens övertygad efter projektet är klart....han säger "Det kommer bara nåt mer när du fått ett projekt som du vill, jag vet det!"
*ler finurligt*
Japp....han har så rätt, det kommer alltid ett projekt till!!
När man har hus så har man alltid projekt och jag tror när man tillbringar så mycket tid hemma som jag gör, så ser man minsta lilla skavank och för mig blir det stort och det retar mig varje gång jag får ögonen på det!

Herr Faschi jobbar ju måndag till fredag och på kvällarna har han ingen ork att ens fundera på att leta efter skavanker eller projekt här hemma...på helgen så vill han ju gärna mecka lite Mustang eller golfa eller göra nåt kul med mig!! Så han tycker att ALLT är bra som det är!! Tur för Herr Faschi att jag iaf inte vill göra om honom...han är perfekt som han är!! *ler*
    Projektexempel som tex trappan och stolarna, mina stolar blev i silver!
  

Kommer fler bilder på andra projekt...såna som redan är gjord och kommande, för det kan jag lova....det kommer aldrig ta slut på projekt här hemma!!

Önskar er alla en riktigt härlig dag, ser allt solen skina litegrann!!

Kramar
Fru Moschi

Kommentarer :

#1: Tizzel

Har man inte att göra så skaffar man sig!!!! ;-)

Svar: Japp Peutisen... jag har ju inget jobb att gå till så jag "låtsasjobbar" lite när skröpplet tillåter...det är gött när det är klart!! Men det tar tid... ;)
Kram
Fru Moschi
Fru Moschi

skriven
#2: Helena

Härligt med projekt! <3 Och du ror dem i land <3
Projekt är vanebildande :-) men toppenbra att ha! Jag har massor av projekt på gång men hinner inte ens påbörja dem nu för tiden. Det gör mig så stressad. Du gör det jättebra! <3 Kramar <3

Svar: Ja, jag måste ha lite projekt...för mig känns det som att jag slutför någon form av arbete o att jag gör nåt vettigt, förstår du? Eftersom jag inte kan arbeta....Du har full upp ändå vännen min, lämna projekt till oss andra som inte har det ;)
Tack söta...ha en fin dag <3

Kramar
Fru Moschi
Fru Moschi

skriven

Kommentera inlägget här :