hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Sill, handväska eller Michelingubbar?!

Sill, handväska eller Michelingubbar?!

Med en kropp stel som ett järnspett, ett huvud som ger mig känslan av att jag ligger i gelé, en knastrande nacke, hud som bränner när jag rör vid den, fötter som bultar och en ilande, molande, huggande smärta i snudd på varje del av min kropp så kan jag bara konstatera att det blir total vila idag!!
*ler lite*
Fick skölja händerna i varmvatten en lång stund för att kunna leda upp dem lite så jag kunde hålla i kaffekoppen ordentligt.....

Ja det är så här det blir när man väljer att stöka runt och greja inför en födelsedag nu för tiden!
Jaaa, jag har ju valt det själv...så jag gnäller inte för jag vet att straffet kommer som ett brev på posten!
*nickar*

Idag skulle jag helst vilja glida in i en snygg klänning och ett par läckra stövlar, sminka mig o fixa till frisyren och lägga en riktigt snygg handväska över handleden och en finfin kappa för att sen glida runt bland affärer och folk i någon av våra storstäder..... shoppa med ögon och plånbok och njuta av en god kaffe på nåt mysigt café!!
*suckar lätt*
Kunna smälta in och bara vara en i mängden, inga kryckor, mjukisbrallor och fotvänliga tofflor eller behöva tänka på vad klockan är för att få i mig mina mediciner i rätt tid!

Det är vad jag drömmer om just idag.... i morgon så kanske jag drömmer om att jag älskar svamp, kräftor och inlagd sill och att jag har en alldeles egen elefantunge i vardagsrummet!!
*blinkar*
Alltihop är lika sannolikt som det jag drömmer om idag!!

Det känns i den skröppliga kroppen att det  blir kallare och råare ute, jag blir stelare och stelare och värken kryper in i benmärgen för att ta fäste och det gör att jag andas lite mer ansträngt och att jag spänner mig så musklerna i hela kroppen värker och drar i mig!
Men det är ju så det är..... varje höst inför varje vinter förbereder skröpplet mig på det som komma skall...MER och intensivare smärta som går djupare in i kroppen. De riktigt långa, kalla vintrarna är en lång sabla pina och min kropp suktar efter värme som en törstande efter ett stort glas kallt vatten!
Jag är ganska van ändå, jag är förberedd och jag klarar mig fram tills våren och värmen kommer igen...fast det är inget jag längtar efter, de här vintrarna alltså!
Jag tycker det är otroligt vackert med massor av snö och jag älskar det stämningsfulla vita landskapet och att se alla barn som leker i snön påklädda i sina vinterkläder som små Michelingubbar....
*ler*



Nä hörrni...nu ska jag fylla på min stora java kopp, tända några ljus och krypa in under filten och bara mysa en stund!!
Hoppas ni alla får en härlig dag och att ni kanske får en liiiiten liten stund över till att dagdrömma lite idag....om ni gillar att dagdrömma förstås!

Måndagskram
Fru Moschi

Kommentera inlägget här :