hittarecept.se frumoschi.blogg.se - Så tacksam.....

Så tacksam.....

Tänk så mycket energi jag kan klämma ur kroppen när jag ska försöka att göra nåt som någon annan verkligen behöver..... *hämtar andan*.... har precis varit och lämnat över en billast med gåvor från fina vänner som nappade när jag frågade på facebook om det fanns några som ville hjälpa en mamma med två döttrar som båda har behov av extra stöd och uppmuntran från son mor som kämpar för att få det att gå runt!

När jag gick upp i morse så tänkte jag "Hur i hela friden ska jag kunna komma ur sängen och dessutom ge mig ut med alla kassar?!" Jag hade avtalat tid med mamman som hade ärende inåt stan, hon berättade igår om sin ständiga ångest för att få mat i ungarna och sig själv, hur hon får klä sig med ytterjacka när hon går o lägger sig för att de inte kan värma upp huset, hur det ska bli i jul..... Så jag tog ett djupt andetag och slängde mitt bekymmer över skröpplet åt sidan, tog lite extra smärtlindring och gjorde mig i ordning. Under förmiddagen idag gav jag mig iväg och handlade en rejäl matkasse med allt från färska grönsaker, svamp, nötfärs, pasta, te, marmelad, gott bröd, skinka, ägg, havrekakor och annat gotta. I en annan affär blev det adventsblockljus, servetter, tändare, juliga grytlappar, plåster och en egen lite kasse till mamman med schampo, balsam, duschgel, hårborste, tops, en go filt, lite choklad och en julstjärna i en röd kruka samt lite annat smått och gott.
*ler*

Jag packade bilen full av julklappar, klädkassar, godis, hygienartiklar skor och annat som  några av er varit så enormt gulliga att skänka till den här familjen!!
Tack rara ni....
Mamman som tagit emot allt detta idag blev så himla lycklig!! Hon tackade o hälsar till er alla som skänkt till familjen och en önskan om GOD JUL till er....idag fick hon hopp om att deras familj också får en God Jul!
*ler*

Jag vill understryka att jag inte skriver om detta för att få klappar på axeln och få höra hur duktig jag är....
*skakar på huvudet*
... nääee, jag gör det för att jag inser hur gott jag lever, hur bra vi har det och hur tacksam jag är över att aldrig någonsin ha varit i den situationen att jag inte kunnat ge mina barn mat och värme. Att kunna ge julklappar, födelsedagspresenter och annat år ut och år in är en extra "lyx" som vi i vår familj prioriterar för att vi gillar att GE.... för min egen del så önskar jag mig inget varken i julklapp eller när jag fyller, för jag har precis allt jag vill ha och behöver!!
*tittar på min familj och mitt hem*
Jag skriver om det för att vi alla kan hjälpa NÅN.... minsta lilla kan göra stor betydelse för den som inget har alls!!
*nickar bestämt*

Vi ger inte bara vår familj utan försöker att ge andra som verkligen behöver..... det ena utesluter inte det andra!

Nu ska jag gotta mig under filten och försöka få lite värme, det blåser kallt ute och den lilla stund jag stod och pratade med mamman och lämnade över alla kassar så frös min benmärg till is....och den där kylan är inte snäll mot skröpplet så nu blir det vila!!
*ler nöjt och kryper in under filten*

Kramar
Fru Moschi
 

Kommentarer :

#1: Ylva Hallström

Härligt gjort och skönt att responsen blev så bra! <3

Svar: Vad glad hon blev för kläderna Ylva!! Hon sms:ade när hon kom hem nyss o sa att barnen hade blivit överförtjusta....så tack tack för att du bidrog!! <3
Fru Moschi

skriven
#2: Ylva

<3

Svar: Fru Y<3
Fru Moschi

skriven

Kommentera inlägget här :